Nasz sprzęt - Twój sukces

DWA RODZAJE UKŁADÓW NAPĘDOWYCH W SERII 6.

Seria 6 to perfekcyjne połączenie nowoczesnej technologii i nowatorskiego designu: już na etapie prac projektowych przyjęto założenie o konieczności zapewnienia najwyższej wydajności każdego z komponentów oraz maksymalnej ergonomii przyrządów sterowniczych. Gama modeli obejmuje zwrotne, bardziej kompaktowe modele z silnikami cztero-cylindrowymi o krótszym rozstawie osi, które są idealnym rozwiązaniem do różnego rodzaju prac ogólno-gospodarskich i polowych. Seria 6 to także mocne, większe modele z 6-cylindrowymi jednostkami napędowymi. Dzięki mocnym silnikom Deutz, wypróbowanym i przetestowanym przekładniom Powershift oraz rozpoznawalnej stylistyce opracowanej wspólnie z biurem projektowym Giugiaro Design, Seria 6 wyznacza standardy, za którymi mogą podążać inni. Dzięki wprowadzeniu innowacyjnej, zrobotyzowanej przekładni serii T7200 CShift z elektro-hydrauliczną zmianą biegów i półbiegów, modele Serii 6 są bardziej zaawansowane technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej.

Silnik

MOCNE, NIEZAWODNE I EKONOMICZNE SILNIKI DEUTZ.

Silniki modeli Serii 6 oferują szerokie spektrum mocy. Motory wyposażone w nowoczesne rozwiązania pozwalają na uzyskanie maksymalnych osiągów: czterozaworowe głowice cylindrów, układ dolotowy powietrza z turbosprężarką i Intercoolerem, wysokociśnieniowy (do 1600 barów) układ wtryskowy DCR (Deutz Common Rail) z elektronicznym układem sterowania i system oczyszczania spalin SCR. Nowy kształt komór spalania w połaczeniu z wtryskiem DCR maksymalizuje osiągi oraz zapewnia wysoką moc nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Wysoki moment obrotowy dostępny jest nawet przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika. Silniki Deutz opracowano specjalnie do wykorzystania w rolnictwie. Jednostki napędowe oferują maksymalny moment obrotowy dostępny już przy 1600 obr./min i maksymalną mocą uzyskiwaną przy 1900 obr./min. Jednocześnie maksymalna moc jest dostępna w zakresie od 1600 do 2100 obr./min – przedział ten pokrywa cały zakres roboczy wykorzystywany w większości zastosowań w pracach polowych. Katalizator SCR maksymalizuje wydajność eliminując potrzebę stosowania układu recyrkulacji spalin i redukując poziom zużycia paliwa nawet o 10% w porównaniu z poprzednimi wersjami silników porównywalenj mocy. Zredukowane zużycie paliwa rekompensuje koszt zakupu AdBlue (32,5% wodnego roztworu mocznika).

Napęd

DWIE WERSJE UKŁADU NAPĘDOWEGO Z PÓLBIEGAMI POWERSHIFT.

Modele Serii 6 oferują najwyższy poziom wydajności i zaawansowane rozwiązania technologiczne. Ciągniki wyposażono w przekładnię ZF T7200. Seria 6 dostępna jest także z innowacyjnym systemem elektro-hydraulicznej zmiany biegów i półbiegów w modelach oznaczonych symbolami CShift. W tych modelach operator może w łatwy sposób wybierać kazdy z sześciu dostępnych biegów przy pomocy joysticka wielofunkcyjnego, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła lub korzystania z tradycyjnej dźwigni zmiany biegów.

Modele Serii 6 oferują również wysoką wydajność i doskonale osiągi w wariantach dysponujących cztero- lub sześcio-biegową skrzynią i klasyczną dźwignią zmiany biegów. Sześciobiegowa skrzynia biegów ZF z czterema półbiegami Powershift dla każdego biegu głownego, superreduktor oraz elektrohydrauliczny rewers znaleźć można w modelach od 6150 w górę. W sumie do dyspozycji operatora jest w tym układzie 40 odpowiednio wystopniowanych przełożeń do jazdy do przodu i do tyłu.

Rewers elektrohydrauliczny z możliwością regulacji szybkości reakcji pozwala operatorowi na zmianę kierunku jazdy (przód/tył) nawet podczas jazdy przy prędkościach do 12 km/h. Rozwiązanie to maksymalizuje łatwość manewrowania modelami Serii 6, sprawiając, że zawracanie na uwrociach pola jest szybsze i łatwiejsze.

Funkcja APS - Automatic Powershift, oferowana standardowo w wersji P i Cshift oraz dostępna opcjonalnie dla pozostałych wersjach, zmienia przekładnię w całkowicie automatyczny układ, dobierając najbardziej odpowiednie przełożenie z czterech dostępnych półbiegów Powershift. Półbiegi zmieniane są automatycznie w zależności od obciążenia silnika i prędkości jazdy bez potrzeby dokonywania ustawień przez operatora: krótkie czasy reakcji tego układu są doskonałym rozwiązaniem gdy wymagane są częste zmiany przełożeń.

Modele Cshift z joystickiem wielofunkcyjnym zamiast dźwigni zmiany biegów stanowią doskonałą alterantywę dla modeli w standardowej kompletacji wyposażenia. Są odpowiedzią na rosnące oczekiwania użąytkowników ciągników marki DEUTZ-FAHR. Biegi głowne zmieniane są poprzez odchylenie joysticka z jednoczesnym wciśnięciem przycisku na jego tylnej ściance. Aby zmienić półbieg Powershift operator musi tylko odchylić joystick. Szybka zmiana półbiegów i biegów sprawia, że ciągnik doskonale radzi sobie w ciężkich pracach polowych.

WOM

PEŁNA PALETA PRĘDKOŚCI WOM.

Pełen wybór prędkości obrotowych WOM zwiększa wszechstronności ciągnika. Agrotron Serii 6 oferuje cztery prędkości wałka – dwie standardowe prędkości 540 i 1000 obr./min, oraz dwie prędkości ekonomiczne ECO (napęd wałka przy zredukowanych obrotach silnika). Prędkości wybierane są w wersji standardowej ciągnika za pomocą dźwigni na prawej konsoli, a uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisków. Modulowany start wałka zabezpiecza osprzęt przed uszkodzeniem. Na wyświetlaczu LCD pojawia się informacja na temat rzeczywistej prędkości WOM, co pozwala operatorowi na pracę z dowolnym osprzetem zawsze w idealnych warunkach.

Dostępna jest funkcja AutoWOM do automatycznego włączania napędu WOM, która uruchamia lub rozłącza napęd wałka w trakcie ruchu ramion podnośnika góra/dół. Standardowo, modele Serii 6 wyposażone są w przyciski sterowania WOM na błotnikach tylnych. Podnośnik przedni oraz WOM o prędkości obrotowej 1000 obr./min lub 1000ECO - oferowany jest jako wyposażenie opcjonalne. Po jego zamontowaniu ciągnik może wykonywać prace z osprzętem montowanym na przednim jak i tylnym podnośniku - na przykład zestawy kosiarek dyskowych DEUTZ-FAHR. To znacznie podnosi wydajność prowadzonych prac.

Hydraulika i podnośnik

WYDAJNA HYDRAULIKA, DUŻA LICZBA OBWODÓW - PEŁNE STEROWANIE.

Układ hydrauliczny modeli Serii 6 wykorzystuje pompę o stałym wydatku 83 l/min do zasilania rozdzielaczy i podnośnika oraz niezależną, dedykowaną pompę o wydajności 42 l/min przewidzainą do wspomagania hydrostatycznego układu kierowniczego. Oddzielna pompa wspomagania zapewnia płynne i komfortowe prowadzenie ciągnika nawet wtedy, gdy operator korzysta z maszyn napędzanych hydraulicznie, a silnik ciągnika pracuje na biegu jałowym. Konfiguracja podstawowa układu obejmuje maksymalnie cztery pary obwodu hydraulicznego sterowane za pomocą trzech dźwigni - jednej dźwigni krzyżowej obsługującej dwa obwody i dwóch odrębnych dźwigni dla pozostałych dwóch obwodów.

Wersja „P” oraz CShift została wyposażona w cztery obwody sterowane elektrohydraulicznie. W tych modelach układ hydrauliczny może oferować do siedmiu obwodów. Dla bardziej wymagających zadań, konfiguracja wyposażenia może być uzupełniona o pompę Load-Sensing o wydajności 120 l/min. Funkcja wykrywania obciążenia reguluje wydatek oleju z pompy w odpowiedzi do rzeczywistego zapotrzebowania poszczególnych odbiorników na olej. Zastosowanie pompy o zmiennej wydajności redukuje straty mocy i zużycie paliwa, wydłużając jednocześnie trwałości podzespołów.

Wszystkie modele Serii 6 wyposażono w złącza hydrauliczne typu „push-pull” pozwalające na bezproblemowe podłączanie przewodów hydraulicznych – nawet pod ciśnieniem. Złącze Power-Beyond jest przydatne podczas pracy z osprzętem o bardzo wysokim zapotrzebowaniu na olej. Olej pod ciśnieniem dostarczany jest bezpośrednio z pompy hydraulicznej do jednego lub kilku silników hydraulicznych osprzętu, olej przepływa przez krótszy i mniej złożony układ, maksymalizując wydajność hydrauliczną i znacznie obniżając poziom zużycia paliwa.

Podnośnik tylny z elektronicznym układem sterowania EHR oferuje udźwig maksymalny 6200 kg w modealch cztero-cylindrowych i modelu 6140 lub 9200 kg w sześcio-cylindrowcach. Opcjonalny podnośnik przedni posiada udźwig maksymalny wynoszący 3800 kg lub 4000 kg w zależności od modelu. Elektroniczny układ sterowania EHR pozwala na sterowanie głębokością pracy, położeniem ramion podnośnika, pozycją, siłą, mix. Radar uzupełnia funkcjonalność ciągnika o kontrolę poślizgu kół.

Hamulce

NA PIERWSZYM MIEJSCU BEZPIECZEŃSTWO.

Napęd na cztery koła oraz przednia i tylna blokada mechanizmu różnicowego są załączane w funkcji ASM automatycznie, co maksymalizuje wydajność i sterowność ciagnika w każdych warunkach. Układ działa w opraciu o sygnały z czujników na temat prędkości jazdy oraz kąt skrętu kół. Operator może w pełni skupić się na wykonywanej pracy, nie dbając o sterowanie napędem i blokadą. Oprócz doskonałej trakcji, system zwiększa komfort pracy operatora.

Kolejną opcją zwiększającą osiągi układu kierowniczego jest układ SDD (Steering Double Displacement). Składa się on z podwójnej pompy (125 cm³ każda z nich). Druga pompa uruchamiana jest przez operatora za pomocą przycisku.

Dla zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, modele Serii 6 mogą zostać wyposażone w układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na osi przedniej oraz układ hamulcowy PowerBrake zapewniający nadzwyczajną siłę hamowania już przy minimalnym nacisku na pedał hamulca.

W celu całkowicie bezpiecznego manewrowania i agregatowania osprzętu, modele Serii 6 mogą zostać wyposażone w kamerę cofania, która uruchamia się automatycznie po wybraniu kierunku wstecznego.

Kabina

PRZESTRZEŃ, KOMFORT, ERGONOMIA - KABINA S-CLASS 2.

Nowa kabina S-Class 2 została zaprojektowana dla zapewniania nadzwyczajnego komfortu i stworzenia idealnego środowiska pracy operatora. Wykończenie wnętrza nowej kabiny oferuje nową kolorystykę materiałów. Nowe, trójramienne koło kierownicy z elementami imitującymi aluminium, podłokietnik wielofunkcyjny z wszystkimi głównymi przyrządami sterowniczymi oraz przygotowanie do instalacji radia z czterema głośnikami to wyposażenie standardowe modeli Serii 6. Stopnie antypoślizgowe z zabezpieczonymi krawędziami ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z kabiny; oświetlenie wnętrza uruchamiane jest automatycznie po otwarciu drzwi. Dodatkowe reflektory robocze zapewniają maksymalne bezpieczeństwo prac prowadzonych w nocy.

Fotel operatora, standardowo wyposażono w układ pneumatycznej amortyzacji, układ amortyzacji aktywnej dostępny jest jako wyposażenie opcjonalne. Kabina jest wyjątkowo przestronna i obszerna oraz zapewnia imponującą widoczność w zakresie do 320 stopni dookoła ciągnika. Wszystko dzięki dużym szybom oraz otwieranemu szklanemu szyber-dachowi. Wydajny układ klimatyzacji z czternastoma regulowanymi nawiewami utrzymuje idealną temperaturę we wnętrzu kabiny w każdych warunkach. Specjalne filtry kabinowe (aktywne filtry węglowe dostępne opcjonalnie) zapewniają wysoką jakość powietrza dostarczanego do wnętrza kabiny. Pakiet oświetlenia jest równie imponujący: 15 reflektorów roboczych (sześć z przodu i dziewięć z tyłu) zapewnia najlepszą widoczność, nawet podczas prac w całkowitych ciemnościach.

A w celu uzyskania jeszcze większego komfortu, kabina S-Class 2 dostępna jest z układem amortyzacji mechanicznej lub pneumatycznej, klimatyzacją automatyczną oraz podgrzewanymi lusterkami wstecznymi.

Oprzyrządowanie modeli Serii 6 CShift obejmuje funckję programowania ComforTip oraz interfejs multimedialny iMonitor pierwszej generacji, który umożliwia operatorowi kontrolę nad wszystkimi funkcjami i układami ciągnika (podnośnik, WOM, rozdzielacze, silnik, przekładnia, układ ASM, zawieszenie kabiny), zapewnia informacje o osiągach (zużycie paliwa, wydajność, przepracowany obszar), obsługuje ISOBUS umożliwiając podłączanie kompatybilnego osprzętu.

Standard ISOBUS 11783 oferuje możliwości podłaczania maszyn plug&play, bez konieczności instalacji dodatkowych ekranów / sterowników maszyny.

Technologie

TECHNOLOGIA W SŁUŻBIE WYDAJNOŚCI I KOMFORTU.

ComforTip Professional - możliwość programowania ciągnika. Operator może zaprogramować sekwencje operacji, jakie ciągnik może wykonywać automatycznie na przykład na uwrociach pola. Istnieje możliwość zapamiętania do 16 różnych programów z 32 funkcjami w każdym z nich. Oznacza to, że operator może stworzyć 16 różnych programów pod 16 różnych posiadanych maszyn. Kolejne funkcje w programie mogą być zmienane manualnie za pomocą przycisku umieszczonego na joysticku lubw sposób automatyczny - po okreslonym przez operatora czasie lub po przejechaniu określonego dystansu. Operator może tworzyć program w trakcie postoju wybierając kolejne funkcje w programie z dostępnej listy zadań w menu iMonitora. Jesli ciagnik nie jest wyposazony w iMonitor, operator może wprowadzać funkcje do programu wchodząc w tryb programowania i wykonując pracę podczas pierwszego przejazdu po polu.

ISOBUS - ciągniki marki DEUTZ-FAHR oferują możliwość sterowania pracą maszyny poprzez standard ISOBUS. Jesli ciagnik wyposazony jest w iMonitor - nie ma potrzeby montażu dodatkowych sterowników / komputerów / wyświetlaczy od producenta maszyny. Okno do sterowania (Terminal Wirtualny) widoczny jest na ekranie iMonitora ciągnika. Wystarczy jedynie wpiąć kabel od maszyny do gniazda ISOBUS w tylnej części ciągnika i otworzyć na ekranie iMonitora okno Termianala Wirtualnego.

AGROSKY - system rolnictwa precyzyjnego oferowany w marce DEUTZ-FAHR. Systemy te oferowane są w kilku różnych wariantach, wybór podzespołów AGROSKY zalezy od wyposażenia ciągnika i wybranego sposobu prowadzenia ciągnika. Ciągnik może być prowadozny w sposób manualny czyli przez operatora. W takim przypadku operator kieruje ciągnikiem obserwujhąc wskazania belki diodowej. Belka z diodami umieszczona jest standardowo w iMoniotrze 2 generacji, jesli ciagnik nie ma iMonitora - ciągnik musi być doposazony o moniotorek z belką w dzialae Części Zamiennych SDF. Możliwe jest wyposażenie ciągnika DEUTZ-FAHR w układ prowadzenia automatycznego. Może to być zrealizowane na dwa sposoby. Pierwszy: klient zamawia ciągnik z przygotowaniem do AGROSKY i prowadzeniem automatycznym, wtedy ukłąd kierowniczy ciągnika doposażany jest w specjalny zawór do sterowania pracą siłowników, na samym ciągniku nie widać żadnych podzespołów oprócz anteny na dachu. Drugi sposób: ciągnik nie ma przygotowania i zaworu: nalezy doposazyć ciągnik w elektryczną kierownicę, która zastępuje standardowe koło kierownicy i pozwala automatycznie sterować torem jazdy ciągnika. Oferta anten w systemie AGROSKY obejmuje dwa modele odbiorników. Antena SRC10 pozwala na odbiór sygnału satelitarnego bez możliwości korzystania z korekty sygnału co przekłada się na możliwość korzystania z darmowego sygnału z dokładnością systemu do +/- 30cm. Większa antena SRC40 pozwala na odbiór sygnału darmowego ale także sygnału skorygowanego i dokładności do +/- 10cm oraz +/- 2cm. Należy pamietać, że korzystanie z sygnału skorygowanego wiąże się z koniecznością wnoszenia opłat abonamentowych dla dostawcy poprawki sygnału.

Dane techniczne

  • 1

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone