Nasz sprzęt - Twój sukces

Wyjątkowa osobowość na każdym polu

Seria modeli Spark to wyraźny krok naprzód w ofercie ciągników o średniej mocy marki Lamborghini. Mocne silniki Deutz T4i harmonijnie współpracują z efektywnymi przekładniami Powershift, perfekcyjnie zaspokajając potrzeby rolników dotyczące wysokiej wydajności oraz dbałości o środowisko naturalne. Nowa kabina i ergonomiczny przyrządy sterownicze tworzą łatwe w obsłudze, komfortowe stanowisko pracy. Zwarte, atrakcyjne kształty bardziej kompaktowej konstrukcji tworzą dynamiczne wzornictwo odznaczające się doskonałą równowagą pomiędzy gabarytami, a wydajnością. Szeroki wybór modeli i opcji wyposażenia umożliwia najlepsze dopasowanie do każdej pracy i warunków.

 

View the embedded image gallery online at:
http://agro-plus.com.pl/lamborghini/spark#sigFreeId56eef05b33

Design

Obniżony profil maski silnika, zaokrąglone nadwozie, dopracowane detale i elegancka czarno-biała kolorystyka, wszystkie te elementy nadają modelom Spark styl charakterystyczny dla projektów Giugiaro, który podkreśla doskonałe osiągi w różnego rodzaju pracach.

Silnik

Modele Spark mogą być wyposażone w jeden z silników z bogatej oferty, dopasowany do potrzeb każdego użytkownika. Do wyboru jest 9 modeli 4- lub 6-cylindrowych jednostek napędowych Deutz Tier 4i o pojemności 4,1 lub 6,1 litra i mocy od 120 do 190 KM z czterema zaworami na cylinder. Silniki wyposażono w turbosprężarkę, Intercooler, zintegrowane sterowanie elektroniczne układu wtryskowego DCR (Deutz Common Rail) oraz technologię SCR. Zaawansowane technologicznie silniki oferują dużą moc i wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, niski poziom emisji substancji szkodliwych oraz wyjątkowo niskie zużycie paliwa.

Przekładnia

Modele Spark oferowane są z przekładniami Powershift w dwóch konfiguracjach przełożeń: 24P+24T oraz 40P+40T. Dostępna jest również nowa przekładnia oferująca 32P+32T przełożenia (opcjonalnie 48P+48T), która zapewnia optymalną pracę oraz doskonałą kontrolę nad ciągnikiem w trakcie prac polowych, a także dużą manewrowość w transporcie drogowym. Skrzynia zrobotyzowana w modelach CShift, 4 półbiegiPowershift, funkcja APS, SpeedMatching, SenseShift i sprzegłoComfortClutch. Spark standardowo oferuje 4 prędkości robocze WOM, w tym 540ECO i 1000ECO aktywowane i dezaktywowane elektro-hydraulicznie. Układ ASM zarządza napędem na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego, uwzględniając prędkość jazdy i kąt skrętu kół.

Układ hydrauliczny

Układ hydrauliczny spełnia nawet najbardziej wygórowane wymagania: wersja podstawowa oferuje pompę o stałej wydajności 83 l/min oraz pompę Load-Sensing o wydajności do 120 l/min, która dostosowuje dostarczaną ilość oleju do potrzeb osprzętu. Układ uzupełnia niezależna pompa wspomagania układu kierowniczego. Standardowo dostępne są 4 rozdzielacze sterowane mechanicznie, a w wersji Hi-Profile z elektronicznym sterowaniem rozdzielaczami ich liczba może zostać zwiększona do 7. We wszystkich wariantach dostępne jest złącze Power-Beyond umożliwiające połączenie przepływu oleju hydraulicznego bezpośrednio z pompy ciągnika. Podnośnik tylny dysponuje udźwigiem do 9200 kg, a dostępny opcjonalnie podnośnik przedni oferuje udźwig na poziomie 3600 kg.

Kabina

Kabina modeli Serii Spark wyróżnia się doskonałą widocznością oraz innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu ergonomii, takimi jak kierownica wykończona miękkim materiałem Soft Grip i elementy sterownicze rozmieszczone ergonomicznie we wnętrzu kabiny. Dołożono szczególnych starań, by zaoferować operatorowi wysoki poziom komfortu pracy, stworzono nowy obszar roboczy i wyposażono go w tapicerowany fotel pasażera. Pakiet wyposażenia standardowego można rozszerzyć o dodatkowy monitor.

Technologia

DCR

Wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail w silnikach marki Deutz z dwoma smarowanymi olejem silnikowym pompami paliwowymi umiesczonymi w bloku silnika oraz innowacyjną konstrukcją komory spalania. Układ umożliwia generowanie wysokiej mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika oraz redukcję ilości zużywanego paliwa i zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w spalinach.

UKŁAD ELEKTRONICZNEGO STEROWANIA SILNIKA

System korzystający z szeregu czujników do monitorowania parametrów pracy silnika i optymalizujący jego działanie poprzez odpowiednią do warunków ich regulację. Ukłąd elektronicznego sterowania oferuje także możliwość zappamiętywania i wywoływania za pomocą przycisku prędkości obrotowej silnika.

ASM

System automatycznego sterowania napędem na cztery koła oraz blokadą mechanizmów różnicowych. Po uruchomieniu ASM za pomocą przycisku, ciągnik prrzejmuje sterowanie napędem i blokadą. Uruchamia i wyłącza obydwie funkcje w zależności od prędkości jazdy, kata skrętu kół przednich oraz od tego czy pedał hamulca jest wciśnięty czy nie.

SDS - PAMIĘĆ SEKWENCJI OPERACJI

Funkcja SDS umożliwia zapisywanie i wywoływanie sekwencji operacji jakie ciągnik będzie wykonywał automatycznie. Operator może napisać program, umieścić w nim szereg funkcji ciągnika (np. wybór kierunku jazdy, jazda z określoną prędkością, sterowanie podnośnikiem, WOM, hydrauliką, Agrosky, napedem na cztery koła, blokadą mech.różnicowych itd). Funkcje połączone ze sobą w program będą następnie odtwarzane automatycznie. Funkcje można zmieniać przyciskiem lub joystickiem (zależnie od modelu, iMonitor udostępnia także możliwość zmiany kolejnych funkcji w programie po okreslonym czasie lub dystansie.

UKŁAD HAMULCOWY POWER BRAKE

Wspomagany układ hamulcowy, zasilany olejem przekładniowym pod wysokim ciśnieniem. PowerBrake zapewnia minimalną siłę nacisku na pedał hamulca dla wywołania pełnej skuteczności działania hamulców ciągnika. Hamulce PowerBrake posiadają akumulatory, które umożliwiają 10-cio krotne hamowanie awaryjne nawet przy wyłaczonym zapłonie silnika ciągnika.

REWERS POWERSHUTTLE I SPRZĘGŁA SENSE CLUTCH

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle umożliwia zmianę kierunku jazdy ciągnika pod obciążniem - w trakcie jazdy, przy prędkościach poniżej 15 km/h. Rewers wyposażono w dwa wielotarczowe sprzęgła mokre - po jednym dla kazdego kierunku. Dodatkowo na dźwigni rewersu umieszczono pokrętło regulacji czułości rewersu, działające w 5 ustawieniach: od +2 do -2, ktrórym operator może zmieniać to jak ciągnik reaguje w trakcie zmiany kierunku jazdy. Razem z rewersem Powershuttle, ciągnik wyposażony jest w funkcję Stop&Go, pozwalającą na zatrzymanie ciagnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze.

UKŁAD HAMULCOWY NA CZTERY KOŁA

Układ hamulcowy ciągnika z hamulcami w postaci tarcz w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Układ oferuje dużą skuteczność działania, niezawodność, pełne bezpieczeństwo w kazdych warunkach.

CZTEROSTOPNIOWA PRZEKŁADNIA POWERSHIFT

Przekładnia została zaprojektowana pod kątem uzyskania maksymalnej efektywności przełożenia we wszelkich możliwych sytuacjach. Dla każdego przełożenia mechanicznego dostępne są cztery przełożenia przekładni Powershift, co umożliwia operatorowi zmianę prędkości jazdy bez przerywania przekazywania momentu obrotowego.

SCR - SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION

Wysoce skuteczny ukłąd oczyszczania spalin z selektywną redukcją katalityczną szkodliwych związków w nich zawartych. Składniki spalin zostają rozbite na azot (głowny składnik powietrza atmosferycznego) i parę wodną. Po jednej ze stron ciągnika umieszczony jest dodatkowy zbiornik w kolorze niebieskim na płyn AdBlue czyli wodny roztwór mocznika, potrzebny do działania systemu SCR.

Dane techniczne

  120.4 130.4 140.4 150 160 180 190 210
Moc maksymalna (KM/kW) 118/87
Moc homologowana (2000/25/EC) przy znamionowej prędkości obrotowej (KM/kW) 114/84
Moment maksymalny (Nm) 481 546 573 605 672 740 820 890
Liczba cylindrów / pojemność (il./cm³) 4/4038 4/4038 4/4038 6/6057 6/6057 6/6057 6/6057 6/6057
Udźwig podnośnika (kg) 6200 6200 6200 9240 9240 9240 9240 9240
Szerokość maksymalna (mm) 2500 2500 2500 2550 2550 2550 2550 2550
Waga z kabiną (kg) 5500 5500 5500 5840 5970 6560 6860 7240
  • 1

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone