Nasz sprzęt - Twój sukces

Wszechstronność w najczystszej postaci

Modele Lamborghini Spark wykorzystują innowacyjną i wielofunkcyjną przekładnię bezstopniową. Zastosowanie tego rodzaju przekładni oznacza szybkie i precyzyjne modyfi kowanie prędkości obrotowej silnika i prędkości jazdy oraz optymalizację parametrów roboczych i wydajności. Cztery mechaniczne przekładnie współpracują z układem hydrostatycznym, umożliwiając jazdę z prędkością od 0 do 50 km/h (zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym) pod stałym obciążeniem. Trzy wybierane elektronicznie tryby pracy skrzyni umożliwiają skonfi gurowanie modelu Spark do pracy w trybie automatycznym, manualnym oraz WOM, co oznacza możliwość korzystania z trzech maszyn w jednej. Giugiaro Design opracowało stylizację modelu Spark VRT, łączącą nowoczesny design maski oraz kabiny z najwyższą jakością. Rozwiązania konstrukcyjne i designerskie zastosowane w kabinie MaxiVision oferują doskonały poziom ergonomii.

 

View the embedded image gallery online at:
http://agro-plus.com.pl/lamborghini/spark-vrt#sigFreeId6668a3a2b3

Design

Obniżony profil maski silnika, zaokrąglone nadwozie, dopracowane detale i elegancka czarno-biała kolorystyka – wszystkie te elementy nadają modelom Spark styl, który podkreśla doskonałe osiągi w różnego rodzaju pracach.

Silnik

Modele Spark VRT mogą być wyposażone w jeden z silników bogatej oferty, dopasowany do potrzeb każdego użytkownika. Oferta obejmuje 8 modeli 4- lub 6-cylindrowych jednostek napędowych Deutz Tier 4i o pojemności 4,1 lub 6,1 litra i mocy od 120 do 190 KM z czterema zaworami na cylinder. Elektronicznie sterowane silniki wyposażono w turbosprężarkę, Intercooler, układ wtryskowy DCR (Deutz Common Rail) oraz system SCR. Zaawansowane technologicznie silniki oferują dużą moc i wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, niski poziom emisji substancji szkodliwych w spalinach oraz wyjątkowo niskie zużycie paliwa.

Przekładnia

Spark VRT z przekładnią bezstopniową umożliwia jazdę w jednym z trzech trybów (automatyczny, manualny i WOM) i gwarantują doskonałą wydajność i uniwersalność w pracach polowych. Operator może wykonywać prace przy bardzo niskich prędkościach bez konieczności zmiany przełożeń i korzystania z pedału przyspieszenia i hamulca, z łatwością sterując osprzętem za pomocą joysticka.Funkcja PowerZero umożliwia zatrzymanie i ponowną jazdę bez korzystania z pedału hamulca.

Układ hydrauliczny

Układ hydrauliczny spełnia nawet najbardziej wygórowane wymagania: wersja podstawowa obejmuje pompę o stałym wydatku 120 l/min oraz pompę Load-Sensing o wydatku do 160 l/min, która dostosowuje dostarczaną ilość oleju do potrzeb osprzętu. Układ uzupełnia niezależna pompa wspomagania układu kierowniczego. Istnieje możliwość regulacji czasu, oraz ilości podawanego oleju. Oferta obejmuje od do 7 elektronicznie sterowanych rozdzielaczy. Podnośnik dysponuje udźwigiem do 9200 kg, a dostępny opcjonalnie podnośnik przedni oferuje udźwig 3600 kg.

Kabina

Kabina „MaxiVision” zaprojektowana we współpracy z biurem projektowym Giugiaro Design łączy futurystyczne linie i duże szyby zapewniające doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Nowy, wykonany z najwyższą dbałością o każdy z detali obszar pracy operatora z ergonomicznym fotelem, kierownicą pokrytą miękkim materiałem Soft Grip oraz najnowocześniejszymi wskaźnikami sprawia, że obsługa jest prosta i intuicyjna. Wszystkie przyrządy sterownicze pogrupowano kolorystycznie według obsługiwanych funkcji. Przyciski i potencjometry służące do sterowania silnikiem, napędem, WOM i układem hydraulicznym umieszczono na podłokietniku wyposażonym w nowy joystick. Wyposażenie standardowe może zostać uzupełnione o dotykowy monitor oraz system GPS Agrosky, który sprawia, że ciągnik staje się jeszcze bardziej zaawansowanym narzędziem pracy.

Technologia

VRT

Bezstopniowy układ napędowy w modelach oznaczonych skrótem VRT wykorzystuje przekładnię, której konstrukcję oparto na przekładniach planetarnych, sprzęgłach oraz hydrostacie czyli pompie i siniku hydraulicznym. Hydrostat odpowiada za bezstopniową zmianę prędkości jazdy i zmianę biegów od zatrzymania do maksymalnej prędkości jazdy. Konstrukcja skrzyni pozwoliła ograniczyć użycie hydrostatu do minimum, dzięki czemu zredukowano straty mocy i zwiększono sprawność przekładni. Modele z napędem bezstopniowym oferują trzy tryby pracy napędu: tryb manualny, automatyczny i WOM.

DCR

Wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail w silnikach marki Deutz z dwoma smarowanymi olejem silnikowym pompami paliwowymi umiesczonymi w bloku silnika oraz innowacyjną konstrukcją komory spalania. Układ umożliwia generowanie wysokiej mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika oraz redukcję ilości zużywanego paliwa i zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w spalinach.

UKŁAD ELEKTRONICZNEGO STEROWANIA SILNIKA

System korzystający z szeregu czujników do monitorowania parametrów pracy silnika i optymalizujący jego działanie poprzez odpowiednią do warunków ich regulację. Ukłąd elektronicznego sterowania oferuje także możliwość zappamiętywania i wywoływania za pomocą przycisku prędkości obrotowej silnika.

ASM

System automatycznego sterowania napędem na cztery koła oraz blokadą mechanizmów różnicowych. Po uruchomieniu ASM za pomocą przycisku, ciągnik prrzejmuje sterowanie napędem i blokadą. Uruchamia i wyłącza obydwie funkcje w zależności od prędkości jazdy, kata skrętu kół przednich oraz od tego czy pedał hamulca jest wciśnięty czy nie.

SDS - PAMIĘĆ SEKWENCJI OPERACJI

Funkcja SDS umożliwia zapisywanie i wywoływanie sekwencji operacji jakie ciągnik będzie wykonywał automatycznie. Operator może napisać program, umieścić w nim szereg funkcji ciągnika (np. wybór kierunku jazdy, jazda z określoną prędkością, sterowanie podnośnikiem, WOM, hydrauliką, Agrosky, napedem na cztery koła, blokadą mech.różnicowych itd). Funkcje połączone ze sobą w program będą następnie odtwarzane automatycznie. Funkcje można zmieniać przyciskiem lub joystickiem (zależnie od modelu, iMonitor udostępnia także możliwość zmiany kolejnych funkcji w programie po okreslonym czasie lub dystansie.

UKŁAD HAMULCOWY POWER BRAKE

Wspomagany układ hamulcowy, zasilany olejem przekładniowym pod wysokim ciśnieniem. PowerBrake zapewnia minimalną siłę nacisku na pedał hamulca dla wywołania pełnej skuteczności działania hamulców ciągnika. Hamulce PowerBrake posiadają akumulatory, które umożliwiają 10-cio krotne hamowanie awaryjne nawet przy wyłaczonym zapłonie silnika ciągnika.

REWERS POWERSHUTTLE I SPRZĘGŁA SENSE CLUTCH

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle umożliwia zmianę kierunku jazdy ciągnika pod obciążniem - w trakcie jazdy, przy prędkościach poniżej 15 km/h. Rewers wyposażono w dwa wielotarczowe sprzęgła mokre - po jednym dla kazdego kierunku. Dodatkowo na dźwigni rewersu umieszczono pokrętło regulacji czułości rewersu, działające w 5 ustawieniach: od +2 do -2, ktrórym operator może zmieniać to jak ciągnik reaguje w trakcie zmiany kierunku jazdy. Razem z rewersem Powershuttle, ciągnik wyposażony jest w funkcję Stop&Go, pozwalającą na zatrzymanie ciagnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze.

UKŁAD HAMULCOWY NA CZTERY KOŁA

Układ hamulcowy ciągnika z hamulcami w postaci tarcz w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Układ oferuje dużą skuteczność działania, niezawodność, pełne bezpieczeństwo w kazdych warunkach.

CZTEROSTOPNIOWA PRZEKŁADNIA POWERSHIFT

Przekładnia została zaprojektowana pod kątem uzyskania maksymalnej efektywności przełożenia we wszelkich możliwych sytuacjach. Dla każdego przełożenia mechanicznego dostępne są cztery przełożenia przekładni Powershift, co umożliwia operatorowi zmianę prędkości jazdy bez przerywania przekazywania momentu obrotowego.

SCR - SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION

Wysoce skuteczny ukłąd oczyszczania spalin z selektywną redukcją katalityczną szkodliwych związków w nich zawartych. Składniki spalin zostają rozbite na azot (głowny składnik powietrza atmosferycznego) i parę wodną. Po jednej ze stron ciągnika umieszczony jest dodatkowy zbiornik w kolorze niebieskim na płyn AdBlue czyli wodny roztwór mocznika, potrzebny do działania systemu SCR.

Dane techniczne

  120.4 130.4 140.4 160 180 190
Moc maksymalna (KM/kW) 118/87 128/94 135/99 158/116 167/123 169/124
Moc homologowana (2000/25/EC) przy znamionowej prędkości obrotowej (KM/kW) 116/85 125/92 140/103 163/120 174/126 193/142
Moment maksymalny (Nm) 481 546 573 672 740 820
Liczba cylindrów / pojemność (il./cm³) 4/4038 4/4038 4/4038 6/6057 6/6057 6/6057
Udźwig podnośnika (kg) 6200 6200 6200 9200 9200 9200
Szerokość maksymalna (mm) 2200 2200 2200 2300 2300 2300
Waga z kabiną (kg) 5710 5710 5710 6850 6850 7040
  • 1

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone