Nasz sprzęt - Twój sukces

Przekładnia bezstopniowa: połączenie mocy i komfortu sterowania

Modele Lamborghini Nitro VRT z przekładnią bezstopniową są uniwersalne, wszechstronne i bardzo proste w obsłudze. Przekładnia VRT oferuje trzy różne tryby pracy (automatyczny, manualny i WOM) i pozwala operatorowi w sposób prosty i intuicyjny dobierać funkcje ciągnika do wymagań zaplanowanej pracy. Dwa zakresy prędkości: od 0 do 23 i od 0 do 40 km/h zapewniają precyzyjne zmiany prędkości i całkowicie automatyczny dobór przełożeń do prac polowych i transportu drogowego: nie musisz używać sprzęgła ani dźwigni zmiany biegów, wystarczy nacisnąć pedał gazu. Nitro to ciągnik szybki i ekonomiczny w eksploatacji.

 

View the embedded image gallery online at:
http://agro-plus.com.pl/lamborghini/nitro-vrt#sigFreeId3942c24ed6

Design

Przyciągające oko kształty, agresywna sylwetka i wyszukane detale. Przejrzysty projekt wyraża dwojakość charakteru traktora, którego wygląd przejawia zarówno siłę jak i wyrafinowanie, sprawność i elegancję. Całkowicie nowy biało-czarny schemat kolorów wywołuje ogromne wrażenie, a idealnie wkomponowana w sylwetkę kabina zadziwia ergonomią i pomysłowością wykończenia wnętrza. Dodatkowy akcent: podwójne tylne lampy LED na błotnikach sprawiają, że modele Nitro VRT wyglądają jeszcze bardziej atrakcyjnie.

Silnik

Silniki opracowano specjalnie na potrzeby segmentu mocy od 100 do 130 KM, dzięki czemu gwarantują stale najwyższą sprawność. Dzięki pojemności 3620 cm³, wysokociśnieniowemu układowi wtryskowemu Common Rail i turbosprężarce z Intercoolerem, silniki generują imponującą moc. Elektroniczny układ sterowania reguluje ilość paliwa podawaną do silnika stosownie do obciążenia, co optymalizuje zużycie paliwa. Układ recyrkulacji spalin EGR i katalizator oxydacyjny DOC współpracują zmniejszając skutecznie emisję tlenków azotu.

Przekładnia

Przekładnia bezstopniowa VRT z dwoma zakresami prędkości (0–25 i 0–50 km/h) oraz trybami pracy: AUTOMATYCZNY, MANUALNY i WOM współpracuje za rewersem hydraulicznym Sense Clutch oraz układem hamulcowym PowerBrake. WOM sterowany elektrohydraulicznie zapewnia modulowany start. We wszystkich wersjach i modelach oferowane są 4 prędkości WOM: 540/540ECO/1000 obr./min. Nieosiągalny w innych ciągnikach komfort jazdy osiągnięto dzięki zastosowaniu funkcji PowerZero utrzymującej ciągnik po zatrzymaniu oraz tempomatowi Cruise Control, umożliwiającemu utrzymanie zadanej prędkości jazdy zarówno w trakcie prac polowych jak i jazdy po drogach publicznych.

Układ hydrauliczny

W oferowanych konfiguracjach są zawarte układy z pojedynczą pompą o wydajności 60 l/min, z podwójną pompą 60 ECO (60 l/min dostępne przy 1600 obr./min) i pompą o wydajności 90 l/min oraz funkcją Energy Saving, która pozwala na redukcję strat mocy o kolejne 2,7 KM. Dopełnienie pakietu stanowią: sterowany elektronicznie podnośnik tylny (oferowany w wersjach o udźwigu 4650 kg i 6600 kg z siłownikami wspomagającymi), rozdzielacze sterowane mechanicznie i elektronicznie, niezależny układ kierowniczy z systemem SDD (Steering Double Displacement) oraz kompletny hydrostatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi w kąpieli olejowej na wszystkich kołach.

Kabina

Duże, zaokrąglone szyby oferują widoczność w zakresie 360° i niezakłócony pogląd na wszystkie strefy pracy. Kabina dostępna jest w wersjach z zawieszeniem mechanicznym oraz pneumatycznym. Wewnątrz kabiny wykonanej specjalnie pod kątem uzyskania maksymalnego komfortu znajdują się aż dwa zautomatyzowane systemy sterowania: funkcja SDS umożliwia zapis i wywołanie sekwencji nawet do 32 operacji, a system ASM, który steruje włączaniem napędu na cztery koła oraz blokady mechanizmów różnicowych.

Technologia

VRT

Bezstopniowy układ napędowy w modelach oznaczonych skrótem VRT wykorzystuje przekładnię, której konstrukcję oparto na przekładniach planetarnych, sprzęgłach oraz hydrostacie czyli pompie i siniku hydraulicznym. Hydrostat odpowiada za bezstopniową zmianę prędkości jazdy i zmianę biegów od zatrzymania do maksymalnej prędkości jazdy. Konstrukcja skrzyni pozwoliła ograniczyć użycie hydrostatu do minimum, dzięki czemu zredukowano straty mocy i zwiększono sprawność przekładni. Modele z napędem bezstopniowym oferują trzy tryby pracy napędu: tryb manualny, automatyczny i WOM.

EGR - RECYRKULACJA SPALIN

Układ recyrkulacji spalin (Exhaust Gas Recirculation) odpowiada za powrót części spalin do komory spalania silnika ciągnika. Rozwiazanie to pozwala zredukować część szkodliwych związków spalin. Spaliny kierowane są przez specjalny zawór. Układ recyrkulacji jest zewnętrzny, chłodzony. Chłodzenie spalin podwanych do komory spalania pozwala na zwiększenie ilości świeżego ładunku w komorze spalania i uzyskanie wyższej sprawności silnika.

UKŁAD ELEKTRONICZNEGO STEROWANIA SILNIKA

System korzystający z szeregu czujników do monitorowania parametrów pracy silnika i optymalizujący jego działanie poprzez odpowiednią do warunków ich regulację. Ukłąd elektronicznego sterowania oferuje także możliwość zappamiętywania i wywoływania za pomocą przycisku prędkości obrotowej silnika.

DOC - DIESEL OXIDATION CATALYST

Układ oczyszczania spalin z katalizatorem oxydacyjnym (utleniającym). Katalizator skutecznie redukuje ilość tlenków azotu oraz weglowodorów zawartych w spalinach. Katalizator jest w pełni bezobsługowy, nie wymaga czyszczenia, regeneracji czy wypalania. Katalizator zapewnia wolny przepływ spalin, dzięki temu nie jest barierą dla spalin i nie zwiększa strat mocy, nie zwiększa zużycia paliwa. DOC z EGR umożliwiają uzyskanie normy Tier 4i w ciągnikach Lamborghini o mocy do 130KM.

ASM

System automatycznego sterowania napędem na cztery koła oraz blokadą mechanizmów różnicowych. Po uruchomieniu ASM za pomocą przycisku, ciągnik prrzejmuje sterowanie napędem i blokadą. Uruchamia i wyłącza obydwie funkcje w zależności od prędkości jazdy, kata skrętu kół przednich oraz od tego czy pedał hamulca jest wciśnięty czy nie.

UKŁAD HYDRAULICZNY ENERGY SAVING

Pompa o wydajności 90 l/min z dodatkową funkcją pozwalającą na redukcję strat mocy. W przypadku kiedy nie ma zapotrzebowania na olej ze strony ukłądu hydraulicznego ciągnika, olej kierowany jest z powrotem do układu z pominięciem rozdzielaczy. Umożliwia to redukcję strat mocy, redukcję temperatury oleju w układzie, wydłużenie czasu eksploatacji oleju w układzie, zmniejszenie zużycia paliwa.

SDS - PAMIĘĆ SEKWENCJI OPERACJI

Funkcja SDS umożliwia zapisywanie i wywoływanie sekwencji operacji jakie ciągnik będzie wykonywał automatycznie. Operator może napisać program, umieścić w nim szereg funkcji ciągnika (np. wybór kierunku jazdy, jazda z określoną prędkością, sterowanie podnośnikiem, WOM, hydrauliką, Agrosky, napedem na cztery koła, blokadą mech.różnicowych itd). Funkcje połączone ze sobą w program będą następnie odtwarzane automatycznie. Funkcje można zmieniać przyciskiem lub joystickiem (zależnie od modelu, iMonitor udostępnia także możliwość zmiany kolejnych funkcji w programie po okreslonym czasie lub dystansie.

UKŁAD HAMULCOWY POWER BRAKE

Wspomagany układ hamulcowy, zasilany olejem przekładniowym pod wysokim ciśnieniem. PowerBrake zapewnia minimalną siłę nacisku na pedał hamulca dla wywołania pełnej skuteczności działania hamulców ciągnika. Hamulce PowerBrake posiadają akumulatory, które umożliwiają 10-cio krotne hamowanie awaryjne nawet przy wyłaczonym zapłonie silnika ciągnika.

REWERS POWERSHUTTLE I SPRZĘGŁA SENSE CLUTCH

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle umożliwia zmianę kierunku jazdy ciągnika pod obciążniem - w trakcie jazdy, przy prędkościach poniżej 15 km/h. Rewers wyposażono w dwa wielotarczowe sprzęgła mokre - po jednym dla kazdego kierunku. Dodatkowo na dźwigni rewersu umieszczono pokrętło regulacji czułości rewersu, działające w 5 ustawieniach: od +2 do -2, ktrórym operator może zmieniać to jak ciągnik reaguje w trakcie zmiany kierunku jazdy. Razem z rewersem Powershuttle, ciągnik wyposażony jest w funkcję Stop&Go, pozwalającą na zatrzymanie ciagnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze.

STOP & GO

Funckja pozwalająca na zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Po uruchomieniu Stop&Go i przy prędkości poniżej 2 km/h napęd zostanie automatycznie rozłaczony, umożliwiając zatrzymanie ciągnika. Po zwolnieniu pedału hamulca, napęd zostanie uruchomiony i ciągnik łagodnie ruszy w wybranym kierunku jazdy.

OVER SPEED

Funckja umożliwia jazdę z prędkością maksymalną na najwyższym przełożeniu przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika. Over Speed umożliwia zredukowanie prędkości obrotowej silnika, co przekłada się na zredukowane zużycie paliwa ciągnika w przejazdach transportowych.

SKRZYNIA POWERSHIFT

Skrzynia biegów z czterema, pięcioma lub sześcioma biegami głównymi (zaleznie od modelu) oraz dwoma, trzema lub czterema półbiegami Powershift zmienianymi pod obciążeniem. Operator zmienia półbiegi pod obciążeniem za pomocą przycisków umieszczonych na dźwigni zmiany biegów. Wybrane modele oferują także funkcję APS - automatycznej zmiany półbiegów Powershift na każdym biegu głównym.

UKŁAD HAMULCOWY NA CZTERY KOŁA

Układ hamulcowy ciągnika z hamulcami w postaci tarcz w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Układ oferuje dużą skuteczność działania, niezawodność, pełne bezpieczeństwo w kazdych warunkach.

Dane techniczne

  100 110 120 130
Moc maksymalna (KM/kW) 99/72,5 110/81 118/87 127/93
Moment maksymalny (Nm) 397 440 460 480
Liczba cylindrów / pojemność (il./cm³) 4/3620
Szerokość maksymalna (mm) 1706 1706 1746 1850
Waga z kabiną (kg) 4800 4900 5200 5300
  • 1

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone