STWORZONY Z MYŚLĄ O PROFESJONALISTACH
Nowy 8280 TTV jest niezawodnym, wydajnym i w pełni skomunikowanym ciągnikiem, dysponującym technologią opracowaną w odniesieniu do potrzeb profesjonalnych rolników i usługodawców.
Nowy 8280 TTV dysponuje najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi marki DEUTZ-FAHR, pozwalającymi najbardziej efektywnie wykorzystać pełen potencjał ciągnika. Przekłada się to na oszczędność czasu i kosztów. Dzięki podwójnie turbodoładowanemu silnikowi generującemu moc 287 KM oraz skrzyni o prędkości 40 km/h SuperECO, przedniemu WOM o dwóch prędkościach, model 8280TTV jest wydajny i zwinny na polu oraz w transporcie. Regulowane, inteligentne zawieszenie przedniej osi oraz jeszcze bardziej komfortowa kabina MaxiVision sprawiają, że nowy 8280 TTV sprawdza się nawet w najbardziej wymagających warunkach.
https://agro-plus.com.pl/deutz-fahr/ciagniki/seria-8-ttv#sigFreeId2e176ed196
Silnik
NAPĘDZANY EFEKTYWNOŚCIĄ
Model 8280 TTV wyposażono w nowy 6-cylindrowy silnik DEUTZ z dwoma turbosprężąrkami o pojemności 6,1 litra. Powstał on z myślą o maksymalnych osiągach i wydajności. Wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy Common Rail działa z ciśnieniem maksymalnym do 200 bar. Ukłąd oczyszczania spalin redukuje ilość zanieczyszczeń w spalinach do poziomu normy emisji Stage V. Silnik zoptymalizowano pod kątem ograniczenia zużycia paliwa i AdBlue. Jednocześnie nowa charakterystyka zapewnia szybkie reakcje jednostki napędowej na zmiany obciążenia - zwłaszcza przy niskich obrotach silnika. Do spełnienia wymogów normy Stage V silnik wykorzystuje układ recyrkulacji spalin, pasywny filtr cząstek stałych oraz układ SCR z płynem AdBlue. Proste czynności obsługowe, wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju obniżają koszty eksploatacji ciągnika.
Napęd
DYNAMICZNA JAZDA
Nowa bezstopniowa przekładnia SDF7780 powstała na bazie wieloletniego doświadczenia w zakresie projektowania i budowy przekładni napędowych. Za sprawą inteligentnego połączenia zestopniowanej przekładni planetarnej, zespołu sprzęgła i dwóch pomp wielotłoczkowych, powstała nowa przekładnia, łącząca w sobie zalety skrzyni mechanicznej z hydrostatem.
8280 TTV imponuje doskonałym przyspieszeniem, płynnym hamowaniem i szybką reakcją na zmiany obciążenia. Prosta budowa przekładni z dwoma automatycznie zmienianymi przełożeniami umożliwia gładkie, automatyczne i ciche zmiany z niskich prędkości obrotowych na wysokie.
Dzięki zarządzaniu układem napędowym ciągnik pracuje efektywnie i zachowuje moc w każdych warunkach. Model 8280 TTV pokazuje swój pełny potencjał również w zastosowaniach transportowych, a to za sprawą prędkości obrotowej silnika 1220 obr./min przy 40 km/h.
Solidna konstrukcja w połączeniu z niską masą, wygodą prowadzenia, łatwością obsługi i dużym wykorzystaniem przełożenia mechanicznego stanowi podstawę komfortu i dynamiki 8280 TTV.
WOM
POTĘGA UNIWERSALNOŚCI
Nowy 8280 TTV zapewnia dużą uniwersalność za sprawą wyboru 3 prędkości WOM w standardzie: 540ECO/1000/1000ECO. W połączeniu z przednim WOM o dwóch prędkościach, możliwa staje się efektywna praca w bardziej różnorodnych zastosowaniach. Obciążenie wału tylnego WOM przez maszynę jest mierzone automatycznie, a załączanie sprzęgła WOM następuje proporcjonalnie do rzeczywistego obciążenia. Modulowany start wałka można regulować poprzez menu iMonitor 3. Praca WOM w trybie ECO oznacza aż do 18% mniejsze zużycie paliwa, a modulowany start WOM zapewnia ochronę układu napędowego zarówno ciągnika, jak i narzędzia.
WOM można zdemontować na potrzeby konserwacji bez konieczności rozbierania ciągnika.
Hydraulika i podnośnik
WZROST PRODUKTYWNOŚCI
Dzięki maksymalnemu udźwigowi tylnego podnośnika 11100 kg, model 8280 TTV dysponuje możliwością przyłączania szerokiej gamy narzędzi. W celu zapewnienia maksymalnej wszechstronności układu hydraulicznego, nowy 8280 TTV występuje w różnych konfiguracjach – wszystkie z elektronicznie sterowanym wydatkiem i czasem podawania oleju. W tylnej części można umieścić maksymalnie pięć obwodów hydraulicznych, a w części przedniej maksymalnie dwa. Co najważniejsze: wszystkie obwody są sterowane proporcjonalnie.
Automatyczna lub hydrauliczna regulacja stabilizatorów, kontrola poślizgu kół przez radar, hydrauliczny łącznik górny, zewnętrzne sterowanie przyciskami, wewnętrzne przewody hydrauliczne w przednim wsporniku i doskonała widoczność ramion i zaczepu w nowym 8280 TTV gwarantują maksymalną precyzję sterowania.
Po raz pierwszy jako dodatkowa opcja oferowane są płaskie złącza systemu Power Beyond. Maksymalna wydajność pompy wynosi 210 l/min.
Hamulce
BEZPIECZEŃSTWO I PRECYZJA
Najwyższa wydajność wymaga maksymalnej kontroli nad ciągnikiem, zarówno w polu, jak i na drodze, przy maksymalnej prędkości oraz w trudnych warunkach terenowych, także z użyciem najcięższych maszyn. Konstrukcja zawieszenia osi przedniej oraz układ hamulcowy w 8280 TTV są unikalne w tej klasie ciągników. Inteligentny system amortyzacji adaptacyjnej zapewnia ciągnikowi maksymalną stabilność przy ciągnięciu ciężkiego osprzętu oraz przy pchaniu. Innowacyjny system Anti-Dive stabilizuje ciągnik podczas wszystkich przejazdów transportowych oraz zwiększa bezpieczeństwo. Zawieszenie przedniej osi można włączać i wyłączać do 30 km/h.
8280 TTV jest jedynym ciągnikiem w swojej klasie wyposażonym w suche tarcze hamulcowe na osi przedniej (opcja wyposażenia). Model 8280 TTV osiąga prędkość 40 km/h nawet przy maksymalnej dopuszczalnej masie 16 ton. Wspomagany układ hamulcowy zapewnia maksymalną skuteczność hamowania przy minimalnym nacisku na pedał hamulca.
Kabina
ZAPROJEKTOWANY Z MYŚLĄ O KOMFORCIE
Nowy 8280 TTV jest ciągnikiem, który cechuje wyjątkowy poziom komfortu nawet w przypadku wymagających zadań. Pneumatyczna amortyzacja kabiny, zmodernizowany przepływ powietrza we wnętrzu, zastosowanie wysokiej jakości materiałów i duża przestronność kabiny nowego 8280 TTV przekładają się na wygodne i przyjemne środowisko pracy. Ergonomiczne elementy sterujące, logiczny układ i przejrzystość przedstawianych informacji sprawiają, że jazda ciągnikiem staje się dużo łatwiejsza i bezproblemowa. Kabina jest izolowana od zaprojektowanej od nowa pokrywy silnika, dzięki czemu temperatura, wibracje i hałas nie przedostają się do wnętrza, przekładając się na najwyższy poziom komfortu.
Dzięki nowej szybie przedniej MaxView oraz dużym oknom bocznym i tylnym model ten ma najlepszą z możliwych widoczność i kontrolę nad narzędziami. Światła LED o sile 50 000 lumenów dodatkowo podnoszą poziom widoczności w pracy w nocy.
Nowe wyświetlacze kolorowe cyfrowe i TFT zastosowane w InfoCentrePro zapewniają operatorowi czytelny podgląd informacji w każdej sytuacji. Za sprawą miniaturowego MMI wszystkie ustawienia ciągnika znajdują się na wyciągnięcie ręki.
Celem optymalizacji przepływu powietrza i komfortu jazdy w kabinie MaxiVision układ klimatyzacji został całkowicie przebudowany i zoptymalizowany. Kratki klimatyzacji zamontowano nad wentylatorami, aby zminimalizować hałas płynącego powietrza i zapewnić mu wysoki przepływ. Ponadto, w kolumnie kierowniczej znalazły się dwa dodatkowe wyloty, zapewniające lepszą dystrybucję powietrza w kabinie.