A jeśli moc może mieć również swój styl?
Nitro to esencja najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Ten rewolucyjny ciągnik stanowi połączenie najbardziej nowatorskich rozwiązań technologicznych z niepowtarzalnym designem Lamborghini. Nitro to uosobienie elegancji, ale także mocy i niezawodności dzięki którym zwycięża w każdym zakresie. Sylwetka zaprojektowana we współpracy z Giugiaro Design harmonijnie łączy ergonomię i piękno.
https://agro-plus.com.pl/lamborghini/nitro#sigFreeId5601e9afd5
Design
Przyciągające spojrzenia kształty, agresywna sylwetka i wysmakowane szczegóły. Przejrzysty projekt wyraża dwojaki charakter ciągnika, który wygląda zarówno silnie, dostojnie, sportowo a jednocześnie elegancko. Całkowicie nowa biało - czarna kolorystyka wywołuje ogromne wrażenie, a idealnie wkomponowana w sylwetkę kabina zadziwia ergonomią i przemyślanym projektem wnętrza. Dodatkowy akcent: podwójne tylne lampy LED na błotnikach sprawiają, że Nitro jest jeszcze bardziej atrakcyjny.
Silnik
Silniki te zostały opracowane specjalnie pod kątem zastosowań w rolnictwie i gwarantują one nieograniczoną sprawność. Dzięki pojemności 3620 cm³, wysokociśnieniowemu układowi wtryskowemu Common Rail i turbosprężarce z Intercoolerem, silniki te generują imponującą moc. Elektroniczny układ sterowania reguluje ilość paliwa podawaną do komory spalania silnika stosownie obciążenia dla optymalizacji jego zużycia, a układ recyrkulacji spalin EGR i katalizator DOC zmniejszają emisję szkodliwych związków spalin.
Przekładnia
Dostępne są dwa rodzaje przekładni przeznaczone do użycia w różnych sytuacjach: prosta skrzynia mechaniczna lub skrzynia Powershift z trzema zakresami na każdym z biegów, wykorzystująca zawory proporcjonalne Senseshift, APS (Automatic Powershift) oraz funkcję Speed-Matching, która automatycznie dobiera zakres Powershift po zmianie biegu w zależności od prędkości jazdy i obciążenia. W zależności od przepisów prawa o ruchu drogowym obowiązujących w danym kraju, prędkość maksymalna wynosi 40 km/h ECO lub 50 km/h. Rewers hydrauliczny Power Shuttle, system Stop&Go oraz hamulce Power Brake ułatwiają manewrowanie nawet w miejscach o niewielkiej przestrzeni. Wszechstronność ciągnika uzyskujemy dzięki pełnemu zakresowi prędkości WOM.
Układ hydrauliczny
Konfiguracje wyposażenia obejmują: układ z pojedynczą pompą o wydajności 60 l/min, z podwójną pompą 60 ECO (60 l/min dostępne przy 1600 obr./min) a także pompą o wydajności 90 l/min z funkcją Energy Saving, która umożliwia modelom Lamborghini Nitro ograniczenie strat mocy o 2,7KM. Uzupełnienie pakietu stanowią: sterowany elektronicznie podnośnik tylny (oferowany w wersjach o udźwigu 4650 kg i 6600 kg), rozdzielacze sterowane mechanicznie lub elektronicznie, układ kierowniczy z systemem SDD (Steering Double Displacement) oraz integralny hydrostatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi w kąpieli olejowej na wszystkie cztery koła.
Kabina
Duże szyby o opływowym kształcie zapewniają widoczność w zakresie 360° dookoła ciągnika. Kabina dostępna jest w wersjach z amortyzacją mechaniczną oraz pneumatyczną, natomiast przednia oś wyposażona jest w układ sterowany elektronicznie. Wewnątrz kabiny , która została wykonana specjalnie z myślą o uzyskaniu maksymalnego komfortu znajdują się dwa automatyzowane systemy sterowania. Pierwszy SDS, który umożliwia programowanie i wywołanie sekwencji nawet do 32 operacji. Drugi ASM, który automatycznie steruje włączaniem napędu na cztery koła oraz blokadą mechanizmów różnicowych w zależności od wymogów.
Technologia
EGR - RECYRKULACJA SPALIN
Układ recyrkulacji spalin (Exhaust Gas Recirculation) odpowiada za powrót części spalin do komory spalania silnika ciągnika. Rozwiazanie to pozwala zredukować część szkodliwych związków spalin. Spaliny kierowane są przez specjalny zawór. Układ recyrkulacji jest zewnętrzny, chłodzony. Chłodzenie spalin podwanych do komory spalania pozwala na zwiększenie ilości świeżego ładunku w komorze spalania i uzyskanie wyższej sprawności silnika.
UKŁAD ELEKTRONICZNEGO STEROWANIA SILNIKA
System korzystający z szeregu czujników do monitorowania parametrów pracy silnika i optymalizujący jego działanie poprzez odpowiednią do warunków ich regulację. Ukłąd elektronicznego sterowania oferuje także możliwość zappamiętywania i wywoływania za pomocą przycisku prędkości obrotowej silnika.
DOC - DIESEL OXIDATION CATALYST
Układ oczyszczania spalin z katalizatorem oxydacyjnym (utleniającym). Katalizator skutecznie redukuje ilość tlenków azotu oraz weglowodorów zawartych w spalinach. Katalizator jest w pełni bezobsługowy, nie wymaga czyszczenia, regeneracji czy wypalania. Katalizator zapewnia wolny przepływ spalin, dzięki temu nie jest barierą dla spalin i nie zwiększa strat mocy, nie zwiększa zużycia paliwa. DOC z EGR umożliwiają uzyskanie normy Tier 4i w ciągnikach Lamborghini o mocy do 130KM.
ASM
System automatycznego sterowania napędem na cztery koła oraz blokadą mechanizmów różnicowych. Po uruchomieniu ASM za pomocą przycisku, ciągnik prrzejmuje sterowanie napędem i blokadą. Uruchamia i wyłącza obydwie funkcje w zależności od prędkości jazdy, kata skrętu kół przednich oraz od tego czy pedał hamulca jest wciśnięty czy nie.
UKŁAD HYDRAULICZNY ENERGY SAVING
Pompa o wydajności 90 l/min z dodatkową funkcją pozwalającą na redukcję strat mocy. W przypadku kiedy nie ma zapotrzebowania na olej ze strony ukłądu hydraulicznego ciągnika, olej kierowany jest z powrotem do układu z pominięciem rozdzielaczy. Umożliwia to redukcję strat mocy, redukcję temperatury oleju w układzie, wydłużenie czasu eksploatacji oleju w układzie, zmniejszenie zużycia paliwa.
SDS - PAMIĘĆ SEKWENCJI OPERACJI
Funkcja SDS umożliwia zapisywanie i wywoływanie sekwencji operacji jakie ciągnik będzie wykonywał automatycznie. Operator może napisać program, umieścić w nim szereg funkcji ciągnika (np. wybór kierunku jazdy, jazda z określoną prędkością, sterowanie podnośnikiem, WOM, hydrauliką, Agrosky, napedem na cztery koła, blokadą mech.różnicowych itd). Funkcje połączone ze sobą w program będą następnie odtwarzane automatycznie. Funkcje można zmieniać przyciskiem lub joystickiem (zależnie od modelu, iMonitor udostępnia także możliwość zmiany kolejnych funkcji w programie po okreslonym czasie lub dystansie.
UKŁAD HAMULCOWY POWER BRAKE
Wspomagany układ hamulcowy, zasilany olejem przekładniowym pod wysokim ciśnieniem. PowerBrake zapewnia minimalną siłę nacisku na pedał hamulca dla wywołania pełnej skuteczności działania hamulców ciągnika. Hamulce PowerBrake posiadają akumulatory, które umożliwiają 10-cio krotne hamowanie awaryjne nawet przy wyłaczonym zapłonie silnika ciągnika.
REWERS POWERSHUTTLE I SPRZĘGŁA SENSE CLUTCH
Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle umożliwia zmianę kierunku jazdy ciągnika pod obciążniem - w trakcie jazdy, przy prędkościach poniżej 15 km/h. Rewers wyposażono w dwa wielotarczowe sprzęgła mokre - po jednym dla kazdego kierunku. Dodatkowo na dźwigni rewersu umieszczono pokrętło regulacji czułości rewersu, działające w 5 ustawieniach: od +2 do -2, ktrórym operator może zmieniać to jak ciągnik reaguje w trakcie zmiany kierunku jazdy. Razem z rewersem Powershuttle, ciągnik wyposażony jest w funkcję Stop&Go, pozwalającą na zatrzymanie ciagnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze.
STOP & GO
Funckja pozwalająca na zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Po uruchomieniu Stop&Go i przy prędkości poniżej 2 km/h napęd zostanie automatycznie rozłaczony, umożliwiając zatrzymanie ciągnika. Po zwolnieniu pedału hamulca, napęd zostanie uruchomiony i ciągnik łagodnie ruszy w wybranym kierunku jazdy.
OVER SPEED
Funckja umożliwia jazdę z prędkością maksymalną na najwyższym przełożeniu przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika. Over Speed umożliwia zredukowanie prędkości obrotowej silnika, co przekłada się na zredukowane zużycie paliwa ciągnika w przejazdach transportowych.
SKRZYNIA POWERSHIFT
Skrzynia biegów z czterema, pięcioma lub sześcioma biegami głównymi (zaleznie od modelu) oraz dwoma, trzema lub czterema półbiegami Powershift zmienianymi pod obciążeniem. Operator zmienia półbiegi pod obciążeniem za pomocą przycisków umieszczonych na dźwigni zmiany biegów. Wybrane modele oferują także funkcję APS - automatycznej zmiany półbiegów Powershift na każdym biegu głównym.
UKŁAD HAMULCOWY NA CZTERY KOŁA
Układ hamulcowy ciągnika z hamulcami w postaci tarcz w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Układ oferuje dużą skuteczność działania, niezawodność, pełne bezpieczeństwo w kazdych warunkach.