Informacje szczegółowe
Zalety:
- Zgrabiarka szeregowa tzn. w transporcie karuzela tylna jedzie za karuzelą przednią,
- Możliwość uzyskania 2 szerokości transportowych:
- zamontowane ramiona - 3 m,
- zdemontowane ramiona - 1,8 m + tablice,
- Mniejsza masa i gabaryty maszyny w porównaniu ze zgrabiarkami 2 - karuzelowymi z centralnym pokosem,
- Jedna para przyłączy hydraulicznych - sterowanie tylną gwiazdą i dodatkowe pojedyncze złącze do „wstawania” lub „opadania”.
- 2 - tandemowy system jezdny - koła „balony” o wymiarze 215/65-8TT zapewniają idealne kopiowanie łąki i bardzo czyste zgrabianie.
Zmiany w DUO 740 w stosunku do DUO 680:
- Większa średnica gwiazd: ~ 3,3 m,
- Przekładnia przenosząca napęd na tylną gwiazdę przeniesiona bliżej przedniej - zwiększenie stabilności zgrabiarki na zboczach oraz przy pokonywaniu ciasnych zakrętów,
- Hydraulicznie unoszone ekrany pokosu (przedni i tylny),
- Nowej generacji przekładnia z odkręcanymi modułami ramion,
- Zmieniony zaczep dyszla na „płetwę” utrzymywaną w położeniu poziomym poprzez specjalny mechanizm.
Wyposażenie standardowe:
- wał szerokokątny WPT
- zabezpieczenie przed zgubieniem palców
- regulacja wysokości wózka
- ekrany pokosowe 2 szt
- tablice ostrzegawcze i światła pozycyjne
- koło kopiujące przednie
- koło kopiujące tylne
- tandemowy układ jezdny
- regulacja szerokości pokosu
- hydrauliczne unoszenie do transportu
- funkcja 2 pokosów
Wyposażenie opcjonalne:
- możliwość wyposażenia w zestaw kół bliźniaczych
System unoszenia
Mechanizm hydrauliczny unoszący karuzelę (grabie) podczas transportu lub przy nawrotach zapobiega zniszczeniu pokosów podczas przejazdu. Końcówki „palców” po uniesieniu sięgają nawet do 47 cm nad ziemię.
Transport
Szybki przejazd z pola na pole nie stanowi problemu. W tym celu zastosowano tablice ostrzegawcze i światła pozycyjne. Ponieważ średnica wirnika wynosi 3 m (DUO 680), demontaż ramion grabiących nie zawsze jest konieczny. Dla dalszych przejazdów na drogach o większym natężeniu ruchu wygodniej jest zdjąć ramiona grabiące.
Łatwe nawroty
Duży kąt skrętu oraz bezproblemowy przejazd nad leżącymi pokosami.