Nasz sprzęt - Twój sukces

NAJWYŻSZEJ KLASY MOC I JAKOŚĆ

Wyjątkowa nowa seria 60 jest wynikiem wieloletniego doświadczenia marki DEUTZ-FAHR w zakresie konstruowania kombajnów zbożowych oraz jej stałego zaangażowania w opracowywanie nowych technologii, innowacyjnych procesów oraz nowoczesnych maszyn. Modele 6060/6060HTS/6065HTS wyposażone w pięć wytrząsaczy słomy oraz 6090/6090HTS/6095HTS wyposażone w sześć wytrząsaczy słomy ustanawiają nowy standard osiągów w segmencie kombajnów zbożowych. Niedoścignione osiągi prędkości zbiorów i najwyższej klasy czystość produktu końcowego oraz ochrona ziarna połączona z niskimi kosztami użytkowania i uproszczonymi procedurami konserwacji.

Heder

Wysoce wydajne listwy tnące (o szerokości od 4,20 do 7,20 m) posiadają strukturę monolityczną zapewniającą najlepszą stabilność, trwałość, rozmieszczenie mas i niezawodność. Przenośnik ślimakowy o dużej średnicy z szerokimi spiralami i spiralnie ustawionymi palcami przenośnika zapewnia stałe zasilanie i przesuwanie produktu.

Palce podnośnika można wymienić szybko i z łatwością. Są one montowane na sworzniach zabezpieczających, które utrzymują palce w przypadku ich uszkodzenia. Układ tnący Schumacher jest tandemowym układem tnącym posiadającym naprzemiennie montowane ostrza przyrządu tnącego. Ostrza te są montowane za pomocą śrub. Zapewnia to czystą i cichą pracę oraz zminimalizowane zużywanie układu, a ponadto precyzyjne cięcie. Palce elementu nośnego ostrza są nadzwyczajnie solidne i rozmieszczone blisko siebie, by zapobiegać przedostawaniu się do wnętrza obcych obiektów mogących uszkodzić ostrza. Jedną z najmocniejszych stron układu tnącego Schumacher jest jego przekładnia planetarna: to doskonałe rozwiązanie pozwala na uzyskanie wysokich współczynników cięcia oraz utrzymuje doskonałe proste ustawienie ostrza, zapewniając najwyższej klasy wydajność mechaniczną, zoptymalizowane przenoszenie mocy oraz niskie koszty konserwacji. Autocontrol jest to elektroniczny układ sterowania listwą tnącą utrzymuje równomierne ustawienie listwy na wszystkich rodzajach podłoża oraz różnych stanach plonów. Układ ten również automatycznie tłumi drgania listwy tnącej podczas transportu, by uniknąć ryzyka uszkodzenia komponentów mechanicznych kombajnu zbożowego. Funkcja AutoControl koryguje również położenie poprzeczne listwy tnącej w odniesieniu do podłoża i do nachylenia wynoszącego do 14% w wersji podstawowej i 20% w wersji Balance. Zasada funkcjonowania jest bardzo prosta: specjalne czujniki zamocowane na płozach kopiujących monitorują położenie listwy oraz przesyłają odpowiednie parametry do elektronicznej jednostki sterującej, która odpowiednio steruje położeniem listwy, niezależnie od nachylenia kombajnu zbożowego. Proporcjonalne motowidła Motowidła są wyposażone w sześć listew, a na każdej z nich znajduje się zestaw bardzo wytrzymałych i wykonanych z elastycznego plastiku zębów, które można ustawiać pod wybranym kątem i osobno wymieniać w celu ułatwienia konserwacji. Motowidła są zmontowane na ramionach przesuwanych na teflonowych prowadnicach (w celu szybkiego i precyzyjnego ustawienia hydraulicznego nachylenia zęba). Istnieje również możliwość łatwego ustawienia ich w pozycji pionowej lub poziomej w stosunku do kabiny, co pozwala na idealne dostosowanie do różnych plonów i warunków zbiorów. Motowidła mogą zostać zsynchronizowane z prędkością jazdy. Gdy kierowca ustawi prędkość jazdy i pracy motowidła, to gdy prędkość jazdy rośnie lub maleje, to prędkość pracy motowidła jest automatycznie dostosowywana w celu utrzymania takiej samej proporcji pomiędzy tymi parametrami. Zestawy specjalne Dostępne są dwa zestawy specjalne do montażu na listwach tnących (o szerokości do 6,3 m) do zbiorów ziaren słonecznika oraz rzepaku. Zestaw pierwszy składa się ze specjalnych przedłużek wykorzystywanych jednocześnie z gładkim siłownikiem (mocowanym z przodu przenośnika ślimakowego) i rolką zębatą (mocowaną pod listwą tnącą zamiast motowidła, które jest demontowane), w celu szybkiego i wydajnego zbierania plonów. Zestaw do rzepaku różni się od zestawu do ziaren słonecznika tym, że obejmuje również przedłużki do stołu i pionowego ostrza tnącego po prawej stronie przekładni hydraulicznej (lub opcjonalnie z ostrzem po lewej stronie).

Przenośnik pochyły

Podajnik pochyły posiada zmienne listwy przecierające zamocowane na trzech łańcuchach; wały elementu nośnego są wyposażone w dwie prowadnice zębate zapobiegające poślizgowi pomiędzy ogniwami łańcucha, co zapewnia stałe zasilanie do maszyny oraz zapobiega przeciążeniu podajnika. Wał przedni jest regulowany w celu zoptymalizowania wyników młócenia pszenicy lub kukurydzy, natomiast wał pośredni poprawia zasilanie bębna młócącego oraz usuwa plony nagromadzone w podajniku.

Odwrócenie podajnika pochyłego Napędzanie podwójnym rowkowanym pasem klinowym (opcjonalnie do zbieracza kukurydzy dostępny jest potrójnie rowkowany pas klinowy) w celu uzyskania wydajnego przenoszenia mocy przy zminimalizowanym hałasie pracy. Elektryczny układ odwracania odgrywa bardzo ważną rolę, ponieważ kierunek podajnika pochyłego i listwy może zostać elektronicznie odwrócony w celu zapobiegnięcia ryzyka przeciążenia układu podajnika. Regulacja kąta cięcia Kąt cięcia jest ustawiany mechanicznie za pomocą cięgien. Opcjonalnie dostępny jest układ elektrohydraulicznej regulacji kąta cięcia, który optymalizuje położenie listwy tnącej w odniesieniu do kierunku jazdy oraz ustawia jej położenie w zależności od nachylenia terenu podczas jazdy w dół lub pod górę w celu maksymalizacji produktywność.

Omłot i separacja

Kombajny zbożowe serii 60 są wyposażone w nowoczesny układ młócący, który zapewnia nadzwyczajnie wysokie poziomy jakości plonów. Jest to wytrzymały oraz wysoce produktywny i niezawodny układ młócący obsługujący plony w sposób bardzo delikatny podczas separacji ziaren. Bęben młócący jest dostępny w dwóch szerokościach, ale o tej samej średnicy wynoszącej 600 mm.

Modele 6060/6060HTS/6065HTS są wyposażone w bęben młócący o szerokości 1,27 m z pięcioma wytrząsaczami słomy, natomiast modele 6090/6090HTS/6095HTS są wyposażone w bęben o szerokości 1,52 m i sześć wytrząsaczy słomy. Oba warianty są wyposażone w osiem listew przecierających (montowanych na śrubach w celu szybkiej i łatwej wymiany), by zapewniać perfekcyjne młócenie. Plony są podawane do bębna młócenia poziomo w celu uzyskania jednostajnego zasilania bez blokad, podczas gdy otwór wlotowy powyżej podajnika pochyłego upraszcza konserwację. Klepisko wielosegmentowe (średnica przewodu 4 mm) zostało zaprojektowane z myślą o umożliwieniu szybkiej rekonfiguracji kombajnu zbożowego do różnych plonów: standardowe segmenty można z łatwością wyjąć z wnęki klepiska chroniącej przed kamieniami i zastąpić je komponentami dostosowanymi do danego plonu. Klepisko posiada również 15 listew przecierających ustawionych pod kątem 121 stopni co pozwala na uzyskanie doskonałej wydajności młócenia i separacji. Odległości wejściowe i wyjściowe pomiędzy klepiskiem a bębnem młócącym z przodu i z tyłu są regulowane niezależnie przez silniki elektrycznie sterowane przez układ Commander Control. Przekładnia redukcyjna bębna młocarni. Bęben młócący jest wyposażony w wydajną przekładnię o zmiennej prędkości pracy, umożliwiając ustawienie odpowiedniej prędkości pracy dla każdego plonu. Prędkość może zostać ustawiona oraz elektronicznie utrzymana w zakresie od 420 do 1250 obr./min, podczas gdy układ napinacza automatycznej przekładni o zmiennej prędkości pracy chroni pasy i bęben młócący przed przeciążeniem. W przypadku szczególnie delikatnych plonów dostępna jest również dodatkowa przekładnia redukcyjna, która obniża prędkość pracy bębna młócącego do 210 – 625 obr./min. Turboseparator Modele HTS z serii 60 są wyposażone w turboseparator o średnicy 590 mm z 10 zębatymi listwami przecierającymi, które zwiększają produktywność nawet o 20%. Układ wykorzystuje siłę odśrodkową i dodatkową siatkę (o otworach 40 mm), która dodaje 0,81 m² powierzchni kombajnowi zbożowemu, aby zapewnić niezmiernie wydajną separację ziaren, nawet w najbardziej wymagających warunkach pracy. Turboseparator może zostać ustawiony elektrycznie w pięciu różnych położeniach (dla wychylenia bębna w zakresie od 25 do 65 mm) i pracować z dwoma różnymi prędkościami: 775 obr./min dla plonów o mniejszych ziarnach oraz 410 obr./min o cięższych ziarnach. Wytrząsacze słomy Wytrząsacze słomy mają bardzo dużą powierzchnię i są wyjątkowo długie oraz posiadają przedłużoną sekcję wychylania do oddzielania każdego ziarna od słomy. Pierwszy etap wytrząsania słomy jest głębszy niż pozostałe, w celu spowolnienia przechodzenia plonu wychodzącego z układu młócenia i poprawy wydajności pierwszego etapu separacji. Wytrząsacze słomy są mocowane na specjalnych, uszczelnionych hermetycznie oraz bezobsługowych łożyskach, które redukują hałas i straty mocy oraz zwiększają żywotność wału, jak i wytrząsaczy słomy. W celu uzyskania jeszcze lepszej wydajności separacji wytrząsacze słomy mogą zostać wyposażone w specjalne zęby, a miska powrotna została specjalnie ukształtowana, aby plon podawany do podsiewacza miał już odpowiednią formę.

Czyszczenie

Turbina współpracuje z układem dwuetapowym w celu oczyszczania znacznych ilości plonów; plon jest podawany ponownie do podsiewacza w celu maksymalnej ochrony ziaren bez przeciążania układu młócącego. Podsiewacz porusza się w sposób postępowo zwrotny w celu zapewnienia perfekcyjnego rozwarstwienia sieczki i słomy.

Ponieważ te dwa elementy są lżejsze niż ziarno, są natychmiast wydmuchiwane po zetknięciu z podmuchem powietrza wytwarzanym przez wentylator, co zwiększa czystość produktu końcowego. Podsiewacz może zostać z łatwością zdemontowany z kombajnu zbożowego, co znacznie skraca czas wymagany do konserwacji, oraz upraszcza działania wymagane do rekonfiguracji maszyny do zbierania innych plonów. Sita i układ wentylacji są obsługiwane mechanicznie i regulowane za pomocą dźwigni oraz łatwo demontowane i mocowane z długimi ostrzami separatora. Układ elektrycznego ustawiania sit z poziomu układu Commander Control jest dostępny opcjonalnie. Wykorzystując podwójne czujniki oraz listwę sterowania wzdłuż całej szerokości zbiornika młócenia, układ sterowania sitami precyzyjnie monitoruje produktywność kombajnu zbożowego. Turbina o wysokich osiągach (o średnicy 400 mm) z 24 łopatkami wdmuchuje powietrze wzdłuż całej szerokości kombajnu zbożowego. Objętość poprzecznego podmuchu powietrza jest sterowana za pomocą deflektorów, które zwiększają lub zmniejszają dopływ powietrza do sit w celu wyrównania podmuchu wzdłuż całej długości zbiornika. Układ DGR odzyskiwania w sposób doskonały ponownie dystrybuuje przetworzony materiał na podsiewaczu: jest to rozwiązanie, które zapobiega przeciążeniu układu młócącego oraz zagrożeniu uszkodzenia ziaren lub zwiększonych strat ziarna w wytrząsaczu słomy. Układ DGR wykorzystuje wkładki cierne (zmienne typy do różnych plonów) wykonujące dodatkowe młócenie na odzyskanych ziarnach. Współczynnik odzyskiwania jest stale monitorowany, a sygnał alarmowy ostrzega o przeciążeniu.

Zbiornik ziarna

Zbiornik ziarna Pojemności zbiorników ziarna oferowane w serii 60 są następujące: 7500 l dla modeli 6060, 8500 l dla modeli 6060HTS i 6065HTS oraz wariantu Balance i 9500 l dla modeli 6090, 6090HTS i 6095HTS. Szybkie opróżnianie minimalizuje straty czasu, a mocne silniki opróżniają zbiornik wydajnie podczas pracy, dzięki czemu nie obniża się poziom produktywności.

Poziom napełnienia zbiornika można obserwować przez okno kabiny, natomiast jakość młócenia może zostać sprawdzona przez zewnętrzną klapę próbkowania ziarna. Dwa czujniki w zbiorniku aktywują kontrolkę oraz słyszalny sygnał ostrzegawczy w kabinie, który informuje kierowcę o napełnieniu zbiornika, oraz że należy podjechać ciągnikiem do młocarni w celu opróżnienia. Współczynnik opróżniania wynoszący 90 l/s zapewnia szybkie opróżnianie zbiornika. Prędkość opróżniania może zostać ustawiona przez specjalne deflektory w zbiorniku znajdujące się w pobliżu przenośnika ślimakowego układu wyładowczego. Wysoki wylot opróżniania (4,3 m) pozwala na opróżnianie zbiornika nawet podczas ruchu i na łatwe podawanie produktu nawet na duże przyczepy. Rura odprowadzająca o długości 5,6 m i znacznym kącie ruchu w zakresie 110 stopni oznacza, że kombajn zbożowy może pracować w szerokim zakresie szerokości cięcia oraz zapewnia, że operator ma przez cały czas dobry widok na wylot opróżniania. Otwarcie i zamknięcie rury odprowadzającej jest sterowane z łatwością z kabiny przez układ Commander Control.

Sieczkarnia

Zintegrowana sieczkarnia jest wyposażona w wirnik o 48 ostrzach tnących rozmieszczonych w czterech rzędach: taka konfiguracja wytwarza przepływ powietrza, który równomiernie rozprowadza materiał na całej powierzchni listew tnących, i który może być regulowany za pomocą deflektorów sterowanych ręcznie (opcjonalnie dostępny jest elektryczny układ sterowania).

Położenie przeciwostrza jest regulowane w celu uzyskania wymaganego kąta siekania, a układ może zostać ustawiony na młócenie nawet bardzo ciężkich plonów poprzez zmianę dwóch kół pasowych, bez potrzeby stosowania dodatkowych przekładni redukcyjnych. Odrzutnik plew Tak jak sieczkarnia, odrzutnik plew został zaprojektowany do rozdzielania materiału na nawet najszerszych listwach tnących w celu doskonałego mieszania siekanego materiału. Miska transferowa (która transportuje produkt do obróbki) zapewnia równomierne rozmieszenie na odrzutniku, podczas gdy przenośnik z metalowymi zsuwniami kieruje plewy do wirników z czterema ostrzami. Kąt odrzutnika plew jest regulowany w celu zapewnienia idealnego rozmieszczenia różnych plonów, natomiast ostrza na wirnikach posiadają specjalne deflektory, które regulują przepływ powietrza, pozwalając na uzyskanie doskonałych wyników dystrybucji nawet przy bardzo wysokim zapotrzebowaniu na moc.

Napęd i hydraulika

Silnik kombajnu zbożowego musi być zdolny do napędzania dodatkowych lub opcjonalnych akcesoriów oraz musi posiadać wystarczająco dużą rezerwę momentu obrotowego do utrzymania maksymalnej produktywności nawet w najbardziej wymagających warunkach, bez strat w prędkości pracy komponentu młócącego.

Nowoczesne silniki DEUTZ z czterema zaworami na cylinder i z układem wtrysku Common Rail są perfekcyjnym rozwiązaniem do tak specyficznych zastosowań i łączą w sobie moc nadzwyczajnej wydajności, pozwalającej osiągnąć doskonałe wyniki młócenia, z optymalnym poziomem zużycia paliwa i produktywnością. 6-cylindrowe silniki TCD 6.1 i TCD 7.8 (z których pierwszy napędza modele 6060 i 6060HTS, a drugi modele 6065HTS, 6090, 6090 HTS i 6095) obejmują zakres mocy od 250 do 365 KM. Przenoszenie mocy po obu stronach silnika Moc jest odbierana po obu stronach wału korbowego, umożliwiając oddzielenie funkcji hydraulicznych od mechanicznych i zapewniając bezpośredni układ przenoszenia bez strat mocy. Oznacza to również wykorzystanie mniejszej ilości pasów napędowych, oraz że pasy są łatwiej dostępne, co przyczynia się do redukcji kosztów użytkowania kombajnu zbożowego. Silnik DCR SCR Elementem odróżniającym układ DCR (Deutz Common Rail) od innych rozwiązań jest to, że wykorzystuje on dwie pompy wtryskowe (z regulacją przepływu do ograniczenia recyrkulacji oleju napędowego) wbudowane w blok cylindrów oraz smarowane olejem silnikowym. Rozwiązanie to jest bezpieczniejsze i bardziej niezawodne niż konwencjonalny układ, ponieważ smarowanie pomp nie jest zależne od przepływu paliwa. SCR to układ obróbki spalin, który redukuje emisje tlenków azotu w spalinach przez układ selektywnej redukcji katalitycznej z dodatkiem płynu AdBlue®. Hydrostatyczna przekładnia czterobiegowa pozwala kierowcy na utrzymanie idealnej prędkości we wszystkich warunkach pracy oraz w sposób ciągły zmieniać prędkość z poziomu dźwigni obok fotela kierowcy. Właściwie wystopniowane przełożenia zapewniają, że moment obrotowy jest zawsze odpowiedni, by poradzić sobie nawet w najbardziej krytycznych warunkach przyczepności. Przełożenia jednostki redukcyjnej i przekładni są dotarte w celu obniżenia hałasu pracy bez obniżania poziomu trwałości i niezawodności układu przekładni. Układ hydrauliczny będący komponentem maszyn z serii 60 dostarcza idealne natężenie przepływu oleju hydraulicznego do napędzania wszystkich głównych funkcji sterowania, zapewniając jednocześnie najwyższej klasy precyzję i płynność działania. Pompy zostały zbudowane z myślą o trwałości i niezawodności i są w rozmiarze zapewniającym zasilanie zgodnie z dowolnym zapotrzebowaniem. Układ Load Sensing optymalizuje dostarczanie mocy oraz poziom zużycia paliwa. Pompa hydrauliczna jest sterowana zależnie od obciążenia, tak by olej dostarczany był pod dokładnym ciśnieniem oraz w precyzyjnych ilościach, wymaganych w rzeczywistym zapotrzebowaniu.

Kabina

Kabina „Commander Cab IV” oferuje nadzwyczajnie wygodne środowisko pracy i jest osadzona na gumowych amortyzatorach obniżających poziom hałasu i wibracji (poziom hałasu we wnętrzu wynosi jedynie 74 dBa). Doskonała widoczność: szyby zaokrąglone pod kątem 180° i wykonane z atermicznego szkła oferują widok panoramiczny na wszystkie rogi oraz listwę tnącą.

Uzupełnieniem tego nadzwyczajnego poziomu wyposażenia oferowanego przez kabinę jest fotel z zawieszeniem pneumatycznym, kolumna kierownicza regulowana w trzech kierunkach, mocny układ klimatyzacji z czterema filtrami i instalacja systemu audio oraz radia CD. Moduł CCM (Combine Control Management) pozwala kierowcy na monitorowanie wszystkich parametrów produktywności kombajnu zbożowego: licznik całkowitego i części przetworzonego obszaru, produkcja godzinna, straty, poziom odzyskiwania w odniesieniu do wielkości ziarna i położenie listwy tnącej. Moduł ten stale monitoruje również najważniejsze parametry maszyny, takie jak całkowita ilość godzin młócenia oraz częściowa i całkowita liczba godzin pracy silnika. Moduł CCM wykorzystuje klawiaturę membranową z 14 podświetlanymi przyciskami. Pakiet zwiększający widoczność W celu uzyskania maksymalnej produktywności maszyny te są wyposażone w sześć lub osiem świateł roboczych (zależnie od wersji), dwa tylne światła robocze, oświetlenie punktowe na zbiorniku ziarna, oświetlenie punktowe na rurze odprowadzającej oraz dwa obrotowe światła ostrzegawcze wskazujące, kiedy zbiornik jest pełny. Opcjonalnie dwie ze standardowych lamp na dachu kabiny mogą zostać zastąpione światłami ksenonowymi w celu zwiększenia oświetlanego obszaru. Standardowe oświetlenie może zostać poszerzone o „Pakiet zwiększający widoczność”, który obejmuje następujące elementy: dwa światła do oświetlania tyłu belki, dwa światła na poręczach oraz cztery światła oświetlające cały obszar pracy. Zestaw kamery składa się z trzech kamer nadzorujących obszar wokół kombajnu zbożowego, z jedną kamerą zamontowaną z tyłu do nadzoru przestrzeni za maszyną (która jest szczególnie użyteczna podczas manewrowania), kolejną po lewej stronie (zapewniającej widok na strefę opróżniania zbiornika) i trzecią umieszczoną na dole z tyłu kombajnu, zapewniającą idealny widok na hak holowniczy, sieczkarnię i odrzutnik plew.

Dane techniczne

Finansowanie fabryczne 0%

Nowy promocyjny program finansowania detalicznego "SDF Finance 0%" dla ciągników i  kombajnów Deutz-Fahr obejmuje zerowe oprocentowanie w systemie rat zmiennych, umożliwiając Państwu dopasowanie oferty do własnych potrzeb poprzez dokonanie optymalnego wyboru: wysokości udziału własnego, okresu spłat oraz systemu ratalnego:

  • udział własny wartości netto: 10%, 25% lub 50%
  • okres finansowania: 3, 4 lub 5 lat
  • raty miesięczne, kwartalne lub półroczne
  • pierwsza rata płatna po roku, opcja dodatkowa
  • podatek VAT płatny w 3 miesiącu

 Dla tych, którzy nie są podatnikami VAT dostępne są dwa poniższe warianty:

  • 3x33%, udział własny 34% wartości brutto, 2 raty roczne po 33% wartości brutto (okres 24 m-ce)
  • 4x25%, udział własny 25% wartości brutto, 3 raty półroczne po 25% wartości brutto (okres 18-m-cy)

Opłata manipulacyjna zależna od okresu finansowania oraz udziału własnego. Minimalny roczny koszt finansowania już od 0,67%

Ponadto proponujemy Ofertę Elastyczną dla tych, którzy potrzebują dłuższego okresu finansowania z niskim oprocentowaniem i okresem do 8 lat.

SDF Finance logo Deutz-Fahr logo

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone