PO PROSTU PERFEKCYJNY DO KAŻDYCH PLONÓW
Model 6040 to wynik wieloletnich doświadczeń inżynierów DEUTZ -FAHR i nieustannego rozwoju konstrukcji. W 1909 r. KODEL & BOHE M stanowił niedościgniony wzór i technologiczny punkt odniesienia w zakresie wydajności oraz jakości czyszczenia ziarna, dzisiaj obie wersje modelu 6040 stały się nowym wzorem dla producentów obecnych w tym segmencie rynku.
https://agro-plus.com.pl/deutz-fahr/kombajny-zbozowe/22-kombajny-zbozowe/41-deutz-fahr-seria-6040#sigFreeId6d9c8b7449
Heder
DUŻA PRECYZJA CIĘCIA.
Już od etapu koszenia kombajny 6040- 6040HT S potwierdzają wysoką jakość, dorównującą modelom gamy wyższej. Wszystkie właściwości decydujące o jakości pracy zespołu tnącego kombajnów Deutz-Fahr zostały w pełni wykorzystane w modelach 6040 i 6040HTS.
Napęd kosy Schumachera.
Tandemowy system koszenia DEUTZ -FAHR z planetarnym napędem kosy i szybkością 1220 skoków na minutę gwarantuje szybkie i precyzyjne cięcie. Wymienne ostrza są bardzo wytrzymałe i odporne na uderzenia kamieni. Podajnik ślimakowy o średnicy 600 mm z rozmieszczonymi spiralnie na całej szerokości palcami podającymi umożliwia transportowanie olbrzymich ilości masy w kierunku przenośnika pochyłego. Elektryczny rewers pozwala na odwrócenie kierunku działania przenośnika pochyłego. Nowy przenośnik pochyły może współpracować nawet z najcięższymi hederami, w tym z przystawkami do zbioru kukurydzy, a moc jest przekazywana zawsze z zapewnieniem całkowitego bezpieczeństwa. W wyposażeniu standardowym maszyna posiada dwa siłowniki podnoszące, natomiast trzeci jest dostępny opcjonalnie. Aby jeszcze bardziej podnieść precyzję koszenia, maszyny zostały wyposażone w system Autocontrol, który kopiuje powierzchnię i niweluje nachylenie terenu do 21%; pozwala to na utrzymanie wysokości cięcia, zwłaszcza w przypadku hederów o dużej szerokości.
Specjalne wyposażenie.
Heder do zbioru zbóż może być wyposażony w przystawkę z dwoma kosami bocznymi do zbioru rzepaku. Do zbioru słonecznika oferowane są specjalne separatory oraz walce podające, dzięki którym można zbierać jedynie kwiaty słonecznika, co znacznie podnosi wydajność.
Przenośnik pochyły
Obudowa przenośnika pochyłego modeli 6040 zapewnia równomierne tempo podawania masy do systemu młócenia. Heder zbiera i podaje masę z całej szerokości roboczej. Przenośnik pochyły wyposażono w podajnik łańcuchowo-listwowy. Kombajn może współpracować także z ciężkimi hederami, umożliwiając wykorzystywanie zestawów do zbioru kukurydzy. Kombajny 6040 i 6040HTS wyposażono w standardzie w dwa siłowniki służące do unoszenia hedera, trzeci siłownik dostępny jest opcjonalnie i montowany w przypadku korzystania z ciężkich hederów.
Dla zwiększenia precyzji koszenia, kombajn może być wyposażony w system Autocontrol do automatycznego sterowania jego pozycją wzgledem gruntu. Dodatkową opcję stanowi system Balance, który może kompensować nachylenie poprzeczne i wzdłużne zboczy po których porusza się kombajn.
Rewers elektryczny przenośnika pochyłego
Pełne bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu. Dlatego nawet w pełni bezpieczny heder i przenośnik pochyły kombajnu 6040 i 6040HTS wyposażono w dodatkowe zabezpieczenie w postaci rewersu elektrycznego. Rozwiązanie to umożliwia odwrócenie kierunku obrotów przenośnika pochyłego dla jego odblokowania w przypadku zapchania przez zbyt dużą ilość nagromadzonej masy
Omłot i separacja
Legendarna skuteczność zespołu młócącego DEUTZ -FAHR powraca w pełnej klasie w kombajnach 6040. Geometria elementów zespołu młócącego w nowych kombajnach umożliwia osiągnięcie wysokiej wydajności, a jednocześnie gwarantuje delikatną obróbkę, która pozwala zachować w nienaruszonym stanie ziarno i słomę.
Klepiska segmentowe.
Unikalny system poprzecznych segmentów klepiska (oferowany w wyposażeniu dodatkowym) umożliwia nie tylko szybkie przystosowanie kombajnu do zbioru różnego rodzaju ziarna w okresie żniw, ale także dobranie parametrów omłotu idealnie do potrzeb użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu operator, w zależności od warunków zbioru, może wybrać najlepsze ustawienia parametrów roboczych. Kierujący ma więc możliwość wzmocnienia jakości omłotu - na wlocie do bębna młócącego oraz oddzielania - na wylocie, ograniczając tym samym obciążenie wytrząsaczy i obniżając do minimum ilość słomy docierającej do sit. Dzięki temu rozwiązaniu osiągnięto o 90% wyższą jakość separacji już na etapie bębna młócącego, co gwarantuje dużą wydajność i wysoką jakość zebranego plonu. W przypadku upraw wymagających delikatniejszej obróbki w wyposażeniu dodatkowym dostępny jest odrzutnik słomy zsynchronizowany z prędkością bębna młócącego.
Turboseparator w modelu HTS.
Dla użytkowników, którzy potrzebują dokładniejszego omłotu, doskonałym rozwiązaniem jest model 6040 HT S, wyposażony w regulowany w 5 pozycjach turboseparator; dzięki jego zastosowaniu można uzyskać najlepszą jakość omłotu.
Wytrząsacze.
Długie klawisze typu zamkniętego pozwalają na uzyskanie dokładnej separacji, bez względu na warunki zbioru i rodzaj plonu - zarówno wilgotnego jak i mocno zanieczyszczonego. Łożyskowanie klepiska zmniejsza hałas emitowany podczas pracy kombajnu oraz straty mocy ponoszone na ich napęd.
Czyszczenie
WYDAJNY UKŁAD CZYSZCZENIA I SEPARACJI.
Podczas gdy plon jest podawany ponownie do podsiewacza, turbina współpracuje z układem dwuetapowym w celu oczyszczania znacznych ilości plonów i maksymalnej ochrony plonu bez przeciążania układu młócącego.
Podsiewacz
Bardzo długi podsiewacz porusza się w sposób postępowo zwrotny w celu zapewnienia perfekcyjnego rozwarstwienia sieczki i słomy. Ponieważ te dwa elementy są lżejsze niż ziarno, są natychmiast wydmuchiwane po zetknięciu z podmuchem powietrza, zwiększając wydajność sit i czystość produktu końcowego. Podwójny etap czyszczenia wstępnego zapewnia najwyższej jakości czystość bez przeciążania sit. Podsiewacz może zostać z łatwością zdemontowany od przodu kombajnu zbożowego, co znacznie skraca czas wymagany do czyszczenia i konserwacji, oraz upraszcza działania wymagane do rekonfiguracji maszyny do zbierania innych plonów.
Sita i układ wentylacji.
Sita obsługiwane mechanicznie i regulowane za pomocą dźwigni (układ elektrycznej regulacji sit jest dostępny opcjonalnie w systemie Commander Control), są mocowane z długimi ostrzami separatora oraz łatwo demontowane. Wykorzystując podwójne czujniki oraz listwę sterowania wzdłuż całej szerokości zbiornika młócenia, układ sterowania sitami precyzyjnie monitoruje produktywność kombajnu zbożowego. Zewnętrzny układ przesyłowy do sit oraz miska powrotna zapobiegają wewnętrznym blokadom w układzie czyszczenia, maksymalizując wydajność. Wentylator turbinowy o wysokich osiągach (o średnicy 400 mm) z wieloma łopatkami wdmuchuje powietrze wzdłuż całej szerokości kombajnu zbożowego. Objętość poprzecznego podmuchu powietrza jest sterowana za pomocą deflektorów, które zwiększają lub zmniejszają dopływ powietrza do sit w celu wyrównania podmuchu wzdłuż całej długości zbiornika.
DGR
Układ odzyskiwania ponownie dystrybuuje przetworzony materiał na podsiewaczu: rozwiązanie to zapobiega przeciążeniu układu młócącego, co mogłoby spowodować uszkodzenie lub utratę wytrząsaczy słomy. Specjalne wkładki cierne (zmienne typy do różnych plonów) wykonują dodatkowe młócenie na odzyskanych ziarnach, w celu oddzielenia wszelkich częściowo nieoddzielonych kłosów, które nieumyślnie dotarły do sit. Współczynnik odzyskiwania jest stale monitorowany, a sygnał alarmowy ostrzega o przeciążeniu.
Zbiornik ziarna
DUŻY ZBIORNIK I SZYBKI WYŁADUNEK.
Zbiornik ziarna o pojemności 6500 l jest napełniany przez podnośnik ziarna, który minimalizuje ryzyko rozpadu ziarna i zapewnia całkowite napełnienie zbiornika (poziom napełnienia zbiornika można obserwować przez okno kabiny). Szybkie opróżnianie minimalizuje straty czasu, a mocne silniki opróżniają zbiornik wydajnie podczas pracy, dzięki czemu nie obniża się poziom produktywności. Kontrolka oraz sygnał ostrzegawczy w kabinie, uruchamiany przez dwa czujniki w zbiorniku, informują kierowcę o napełnieniu zbiornika, oraz że należy podjechać do młocarni w celu opróżnienia go.
Rozładunek ziarna.
Współczynnik opróżniania wynoszący 75 l/min zapewnia szybkie opróżnianie zbiornika i oszczędność czasu. Prędkość opróżniania może zostać ustawiona przez specjalne deflektory w zbiorniku znajdujące się w pobliżu przenośnika ślimakowego układu wyładowczego. Wysoki wylot opróżniania (4,3 m) pozwala na opróżnianie zbiornika nawet podczas ruchu i na łatwe podawanie produktu nawet na duże przyczepy.
Rura odprowadzająca o długości 5 m i znacznym kącie ruchu w zakresie 110 stopni oznacza, że kombajn zbożowy może pracować w szerokim zakresie szerokości cięcia oraz zapewnia, że operator ma przez cały czas dobry widok na wylot opróżniania. Opróżnianie zbiornika jest możliwe we wszystkich położeniach rury odprowadzającej, a wylot opróżniania może być otwierany i zamykany z poziomu układu Commander Control.
Sieczkarnia
SKUTECZNA SIECZKARNIA
Zintegrowana sieczkarnia jest wyposażona w wirnik o 48 ostrzach tnących rozmieszczonych w czterech rzędach. Taka konfiguracja wytwarza przepływ powietrza, który równomiernie rozprowadza materiał na całej powierzchni listw tnących. Dystrybucja materiału jest regulowana za pomocą deflektorów sterowanych ręcznie (opcjonalnie dostępny jest elektryczny układ regulacji). Układ może zostać ustawiony na siekanie słomy lub kukurydzy poprzez zmianę dwóch kół pasowych, bez potrzeby stosowania dodatkowych przekładni redukcyjnych do młócenia cięższych plonów. Położenie przeciwostrza jest regulowane w celu uzyskania wymaganego kąta siekania.
Rozrzutnik plew.
Tak jak sieczkarnia, odrzutnik plew został zaprojektowany do rozdzielania materiału na nawet najszerszych listwach tnących w celu doskonałego mieszania siekanego materiału. Kąt odrzutnika plew jest regulowany, by zapewnić idealne rozdzielanie różnych plonów w różnych warunkach wilgotności. Miska transferowa (która transportuje produkt do obróbki z sit) zapewnia równomierne rozmieszenie na odrzutniku, podczas gdy przenośnik z metalowymi zsuwniami kieruje plewy do wirników z czterema ostrzami. Ostrza odrzutnika plewów posiadają specjalne deflektory, które regulują przepływ powietrza, pozwalając na uzyskanie doskonałych wyników dystrybucji nawet przy bardzo wysokim zapotrzebowaniu na moc.
Napęd i hydraulika
EKONOMICZNY I NIEZAWODNY SILNIK DEUTZ.
Silnik kombajnu zbożowego musi mieć możliwość dostarczenia mocy do dodatkowych lub opcjonalnych narzędzi, takich jak sieczkarnie, głowice do kukurydzy, rozdrabniacze do kukurydzy itp., oraz musi posiadać wystarczająco duży rezerwowy moment obrotowy, aby zachować maksymalną produktywność nawet w najbardziej wymagających warunkach, bez zwalniania prędkości pracy komponentu młócącego. Nowoczesne silniki 6-cylindrowe DEUTZ TCD 6.1 z układem wtrysku Common Rail i czterema zaworami na cylinder łączą w sobie moc nadzwyczajnej wydajności, pozwalającą osiągnąć doskonałe wyniki młócenia, z optymalnym poziomem zużycia paliwa.
Maksymalne wykorzystanie mocy
Moc jest odbierana po obu stronach wału korbowego, umożliwiając oddzielenie funkcji hydraulicznych od mechanicznych i zapewniając bezpośredni układ przenoszenia bez strat mocy. Oznacza to również wykorzystanie mniejszej ilości pasów napędowych, oraz że pasy są łatwiej dostępne, co przyczynia się do redukcji kosztów użytkowania kombajnu zbożowego.
Silnik DCR SCR
Elementem odróżniającym układ DCR (Deutz Common Rail) od innych rozwiązań jest to, że wykorzystuje on dwie pompy wtryskowe do zasilania szyny, wbudowane w blok cylindrów i smarowane olejem silnikowym zamiast olejem napędowym. Rozwiązanie to jest bezpieczniejsze i bardziej niezawodne niż konwencjonalne układy typu Common Rail, ponieważ smarowanie pomp nie jest zależne od przepływu paliwa. Układ regulatora zasilania pompy ogranicza ilość paliwa przesyłanego z powrotem do zbiornika, redukując obciążenie pompy i nagrzewanie paliwa. Układ SCR to wydajny układu obróbki spalin, który redukuje emisje tlenków azotu w spalinach przez układ selektywnej redukcji katalitycznej z dodatkiem płynu AdBlue®.
Przekładnia trzystopniowa
Trzystopniowa przekładnia hydrostatyczna zapewnia idealne przełożenia i prędkość do wszystkich warunków podczas żniw. Właściwie wystopniowane przełożenia zapewniają, że moment obrotowy jest zawsze odpowiedni, by poradzić sobie nawet w najbardziej krytycznej sytuacji. Przełożenia jednostki redukcyjnej i przekładni są dotarte w celu obniżenia hałasu pracy bez obniżania poziomu trwałości i niezawodności układu przekładni.
Układ hydrauliczny
Układ hydrauliczny wykorzystuje układ potrójnej pompy w celu zapewnienia odpowiedniego zasilania we wszystkich warunkach zapotrzebowania na moc. Zawory elektromagnetyczne są umieszczone po lewej stronie maszyny i łatwo dostępne z platformy wchodzenia do kabiny.
Kabina
KOMFORTOWA KABINA EVO.
W nowej kabinie typu „Commander Cab Evo” zmieniła się koncepcja przestrzeni kierowcy, co przekłada się na zastosowanie nowoczesnej technologii i uzyskanie nadzwyczajnego poziomu wygody. Układ klimatyzacji utrzymuje idealne środowisko pracy w kabinie we wszystkich warunkach, a konfiguracja konsoli została zaprojektowana tak, by wszystkie elementy sterowania znajdowały się w zasięgu ręki kierowcy i nie zasłaniały widoku. Układ oświetlenia składa się z ośmiu świateł roboczych zamocowanych na kabinie z lampami HB3, które mocno i wyraźnie oświetlają obszar pracy, bez potrzeby niewygodnego wytężania wzroku. Dostępne są również dwa dodatkowe światła robocze mocowane na pokrywie wytrząsacza słomy oraz światło oświetlające rurę odprowadzającą.
Commander Control.
Wszystkie przyrządy są rozmieszczone racjonalnie w zakresie pola widzenia kierowcy, a elementy sterujące są łatwo rozpoznawalne i rozmieszczone zgodnie z priorytetem użytkowania w celu łatwego i szybkiego użycia podczas prowadzenia maszyny. Funkcje listwy tnącej są zarządzanie z joysticka „Commander stick”. Moduł CCM (Combine Control Management) monitoruje parametry produktywności kombajnu zbożowego (licznik całkowitego i części przetworzonego obszaru, produkcja godzinna, straty, poziom odzyskiwania i położenie listwy tnącej) i pozwala kierowcy na ustawianie maksymalnych wartości strat i odzyskiwania w odniesieniu do rozmiaru ziarna. Moduł ten stale monitoruje również najważniejsze parametry maszyny, takie jak całkowita ilość godzin młócenia oraz częściowa i całkowita liczba godzin pracy silnika.